ایکنا در عصر جهانی شدن نیروی خبری قدرتمند در دفاع از منطق قرآن است
کد خبر: 4181471
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
پیام آیت‌الله مبلغی

ایکنا در عصر جهانی شدن نیروی خبری قدرتمند در دفاع از منطق قرآن است

عضو مجلس خبرگان رهبری در پیامی به مناسبت بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن، با اشاره به بلوغ رسیدن این خبرگزاری پس از دو دهه تلاش مثمرثمر اظهار کرد: ایکنا در عصر جهانی شدن، قویاً به عنوان نیروی خبری مؤثری ظاهر شده که از منطق قرآن و دین در برابر تحریف دفاع می‌کند، اسلام‌هراسی و قرآن‌سوزی را رد می‌کند و تصویری ناب و تحریف نشده از این حقیقت اصیل الهی ارائه می‌دهد.

آیت‌الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پیامی به مناسبت بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس ایکنا ارسال کرده که متن آن به شرح ذیل است: 
 
بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ فرصتی مغتنم برای مرور مسیر طی شده و دستاوردها در کنار توجه به خلأهایی است که توجه و تمرکز بر آنها آینده‌ای روشن و پربارتر را نوید می‌دهد.
 
در قلب دنیای خبر، ایکنا به عنوان چراغی درخشان است که بر فهم و تفسیر قرآن در ابعاد چندگانه آن متمرکز شده است. منبع مهم  برای اخبار تحقیقاتی پیرامون قرآن است. به زیبایی هر موضوع را به قلب تجزیه و تحلیل عمیق و درک جامع بر اساس قرآن می‌برد.
 
ایکنا با ارائه خوانش‌ها، تفسیرها و مفاهیم عمیق، درصدد برانگیختن تفکر و درک موضوعات در ابعاد دینی و فرهنگی بر اساس قرآن است و محتوای متنوعی ارائه می‌دهد که نه تنها اخبار، بلکه ویدیوهای علمی را نیز شامل می‌شود که دانش و آگاهی از مفاهیم قرآن و سنت را افزایش می‌دهد.
 
ایکنا به‌ مثابه یک رسانه پر قدرت و یکپارچه، نور قرآن را بر جنبه‌های مختلف زندگی پراکنده می‌کند و آن را به مقصدی برای تعامل و تفکر برای همه افرادی که به دنبال درک عمیق و دید روشن هستند تبدیل می‌نماید.
 
ايكنا رسانه‌ای ٢٢ زبانه، پیشگام در دنیای اخبار مربوط به قرآن کریم است، رسانه‌ای است كه با افتخار در قله‌ ارتباطات زبانی در حوزه دين نشسته و کانون تلاش علمی و خبری خود خود را بر  قرآن کریم و اهل بیت عصمت (ع) متمرکز نموده است. این بنای رسانه‌ای با دیدی ويژه و برگرفته از عمق و عظمت قرآن، دل‌های مردم اقصی نقاط جهان را به سوی حقیقت و معنویت جلب می کند.
 
ایکنا در زمانه‌ای پر از چالش‌ها و پرسش‌ها، که  جستجوی نوع بشر به میلی برجسته برای یافتن معنویت ناب گسترش یافته است، درهای اندیشه‌ها و قلب‌ها را به صفا و رهایی از قید و بندهای دنیای آلوده باز می‌گرداند و کلید آرامش فکری و روحی را برای گروه‌های مخاطب بسیار فراهم می‌آورد و قرآن را که شفای دردها است به جهان ارائه می‌کند.
 
در دنیای معاصر، ایکنا پلی بین آموزه‌های قرآن و زمان کنونی در ساحت بین‌المللی است که با دریچه‌ای چندگانه به برنامه‌های قرآن کریم، افق‌های جدیدی را در عرصه‌های زندگی روزمره از دین گرفته تا ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی می‌گشاید و چشم‌اندازهای تازه به انسان امروز در تلاش برای کشف حقیقت ارائه می‌دهد.
 
ایکنا به کانون تماس آموزه‌های متعالی و جویندگان معنوی در صحنه بین‌المللی تبدیل شده است. قرآن کریم با کاوش در ابعاد مختلف، دیدگاه عمیق و جدیدی را در زندگی روزمره انسان و مطالعات مربوط به آن، اعم از شناخت دین، ارتباطات اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی ارائه می‌دهد.  
 
منحصر به فرد بودن ايكنا در ارتباط آن با نخبگان دينى و قرآنی تجسم یافته است، زیرا از مرزهای یک خبرگزاری معمولی فراتر رفته و به محل تبادل تحقیقات علمی و گفت‌وگوهای پیشگامانه برای جامعه دانشگاهی و حوزوی بدل شده است.
 
پس از دو دهه تلاش مثمر ثمر، خبرگزاری ایکنا اکنون به بلوغ رسیده است و نه تنها یک خبرگزاری بلکه پیشگام در کشف جنبه‌های تحقیق و تحلیل مفاهیم قرآنی شده است. شهرت آن بر پایه‌ یک خبرگزاری متعهد و  اخلاقی بنا شده است و کوشیده است آوازه دین و قرآن در فضاهای فرامرزی شهرت یابد و جذاب شود.
 
در عصر جهانی شدن، ایکنا شاهد گسترش مخاطبان خود است، زیرا به رسانه‌ای برای بسیاری از محققان که به دنبال حقیقت و معنویت هستند تبدیل شده است. ایکنا قویاً به عنوان نیروی خبری مؤثری ظاهر شده که از منطق قرآن و دین در برابر تحریف دفاع می‌کند، اسلام‌هراسی و قرآن‌سوزی را رد می‌کند و تصویری ناب و تحریف نشده از این حقیقت اصیل الهی ارائه می‌دهد.
انتهای پیام
captcha