اتصال چهارمحال‌وبختیاری به خط ریلی کشور در آینده نزدیک
کد خبر: 4182325
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
سیدصولت مرتضوی اعلام کرد:

اتصال چهارمحال‌وبختیاری به خط ریلی کشور در آینده نزدیک

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تصمیمات قاطع و اثرگذاری در زمینه راه‌آهن گرفته شده به طوری‌که تقریباً سه هزار میلیارد تومان کسری منابع تأمین شده و چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک به خط آهن ریلی کشور متصل خواهد شد.

سیدصولت مرتضوی، وزیر کار

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدصولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شامگاه ۲۵ آبان‌ماه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس‌جمهور در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: در طول دو سال فعالیت دولت اقدامات شایسته‌ای در این استان صورت گرفته و قطعاً در این سفر نیز تسهیلات خوبی به استان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نخ تسبیح اشتغال کشور است، افزود: خوشبختانه بعد از دو دهه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از رتبه ۲۹ کشوری به رتبه ۱۵ و ۱۶ رسیده است.

مرتضوی گفت: به منظور توجه به مناطق محروم و ایجاد توازن تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، از طرفی چهارمحال و بختیاری یکی از مراکز بزرگ تولید شیر خشک نوزادان در کشور بوده و در این راستا چندین طرح توسعه‌ای با اعتباری معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های زیرساختی و توسعه‌ای به استان اختصاص داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بخشی از طرح‌هایی که در دور دوم سفر مصوب شدند امروز بهره‌برداری شدند، همچنین چندین طرح توسعه‌ای به منظور خودکفایی و پیشگیری از ورود این محصول استراتژیک گام‌های موثری برداشته شده است.

به گفته وی، اقدامات مطلوبی در خصوص مزیت استان در حوزه دامپروری در استان صورت گرفته است.

مرتضوی در خصوص راه‌آهن، تصریح کرد: تصمیمات قاطع و اثرگذاری در این زمینه گرفته شده به طوری‌که تقریبا ۳۰۰۰ میلیارد تومان کسری منابع تأمین شده و چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک به خط آهن ریلی کشور متصل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سال‌هاست طرح پالایشگاه به واسطه خطوط انتقال نفت در دستور کار قرار دارد که براساس موافقت وزیر  نفت مقرر شد پالایشگاه ۵۰ هزار بشکه‌ای و یک واحد پتروشیمی در استان ایجاد شود.

مرتضوی بیان کرد: در سفرهایی که به این استان داشتم جای جای این استان را کارگاه دیدم و خدمات دولت امروز موجب شده موجی خروشان در عظمت تاریخ از سوی مردم با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی و پرچم اقتدار و مظلومیت مردم فلسطین در کوچه‌ها، خیابان‌ها و مصلی بزرگ شهر به اهتزاز در آمد.

انتهای پیام
captcha