تمجید اتحادیه عرب از ممنوعیت هتک حرمت کتب مقدس در دانمارک
کد خبر: 4188733
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

تمجید اتحادیه عرب از ممنوعیت هتک حرمت کتب مقدس در دانمارک

اتحادیه عرب از تصویب قانون ممنوعیت هتک حرمت متون دینی توسط پارلمان دانمارک قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه الاهرام، دبیرخانه اتحادیه کشورهای عربی از پارلمان دانمارک به خاطر تصویب قانون جرم‌انگاری برخورد نامناسب با متون دینی  که شامل سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم و کتب مقدس می‌شود قدردانی کرد.

این دبیرخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد بر این باور است که این اقدام مسئولانه، فضایی از اعتماد، درک متقابل، بردباری و گشودگی به دیگران را به دور از لفاظی‌های افراط گرایان، نژادپرستان و نفرت‌پراکنان که پایه‌های صلح و امنیت بین مردم و ملت‌ها را تهدید می‌کند به وجود می‌آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دبیرخانه اتحادیه کشورهای عربی از این قانون مسئولانه استقبال می‌کند و بار دیگر بر قطعنامه شورای وزیران خود که خواستار رد هر گونه تحریک به نفرت مذهبی است تاکید می‌کند و جامعه بین‌المللی را به رعایت تعادل در قانونگذاری دعوت می‌کند.

 پیش از این، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تمجید از این اقدام پارلمان دانمارک، آن را اقدامی مهم دانست.

وی افزود: این تصمیم پارلمان دانمارک در پی سلسله حوادث تعرض به نسخه‌هایی از مصحف شریف در برخی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان گرفته شد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: قانون تصویب شده توسط پارلمان دانمارک در تلاش‌های انجام شده برای مقابله با اهانت به قرآن، متون مقدس و نفرت‌پراکنی دینی مؤثر و در خدمت همزیستی مسالمت‌آمیز، مدارا، دوستی و سازگاری میان پیروان ادیان، ملت ها و جوامع است.

پارلمان دانمارک روز پنجشنبه پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم و کتب مقدس را با ۹۴ رأی موافق و ۷۷ رأی مخالف از مجموع ۱۷۹ رأی تصویب کرد.

طبق این قانون جدید که مورد حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان دانمارک قرار گرفت، آتش زدن و تعرض به قرآن کریم و کتب آسمانی و رفتارهای ناشایست با هدف قرار دادن ارزش های دینی در این کشور ممنوع می‌شود.

بر اساس آنچه پارلمان دانمارک تصویب کرده، متخلفان از این قانون به جزای نقدی یا به حبس تا دو سال محکوم می‌شوند. این قانون برای لازم‌الاجرا شدن نیازمند امضای «مارگرت دوم» ملکه دانمارک است.

انتهای پیام
captcha