اجرای طرح «باب‌الحوائج» با تفاهم واحدهای جهاددانشگاهی خراسان رضوی، قم و فارس
کد خبر: 4189700
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

اجرای طرح «باب‌الحوائج» با تفاهم واحدهای جهاددانشگاهی خراسان رضوی، قم و فارس

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین جهاددانشگاهی استان قم، جهاددانشگاهی استان فارس و جهاددانشگاهی استان خراسان رضوی با عنوان طرح «باب‌الحوائج» منعقد شد. 

تفاهم نامه همکاریبه گزارش ایکنا، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین جهاددانشگاهی استان قم، جهاددانشگاهی استان فارس و جهاددانشگاهی استان خراسان رضوی با عنوان طرح «باب‌الحوائج» در چارچوب برنامه گردهمایی رؤسای واحدها و سازمان‌های جهاددانشگاهی، منعقد شد. 

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ترویج و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، پژوهشی فناوری و تجاری‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در جهت رشد و ارتقای سطح کیفی برنامه‌های دانشگاهیان کشور، این تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان قم به نمایندگی حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی استان قم و جهاددانشگاهی استان فارس به نمایندگی امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس و جهاددانشگاهی استان خراسان رضوی به نمایندگی حسین امینی مشهدی، رئیس جهاددانشگاهی استان خراسان رضوی منعقد شد. 

همکاری و هم‌افزایی در راستای طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و تجاری‌سازی اعم از دوره‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها، جشنواره‌ها، رویدادها، سمینارها، نشست‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌های فرهنگی در تعظیم جایگاه مذهبی و دینی حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و استفاده از ظرفیت معنوی و سرزمینی طرفین از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است. 

همچنین، این تفاهم‌نامه با تأیید طرفین به مدت سه سال از زمان امضا لازم‌الاجرا و دارای اعتبار بوده و با توافق طرفین قابل تمدید است. 
تلاش در جهت حسن اجرای مفاد تفاهم‌نامه، ارائه برنامه‌های پیشنهادی همکاری به صورت ماهنامه و سالانه، تشکیل کمیته راهبری جهت سیاست‌گذاری برنامه‌های مشترک با حضور نمایندگان طرفین و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، هماهنگی جهت استفاده حداکثری ظرفیت واحدها، سازمان‌ها و مراکز فرهنگی وابسته، هماهنگی همکاری و جذب مشارکت دیگر سازمان‌ها جهت اجرای برنامه‌های مورد تفاهم، در اولویت قرار دادن عناوین پیشنهادی و یا توافق شده، تأمین فضا و تجهیزات مورد نیاز جهت برگزاری رویدادهای فرهنگی و دیگر فعالیت‌های موضوع این تفاهم‌نامه که به صورت مشترک اجرا می‌شود، بررسی طرح‌های پیشنهادی و تعیین میزان و نحوه حمایت از برنامه‌های مشترک در جلساتی با حضور نمایندگان، هماهنگی همکاری و جلب مشارکت دیگر سازمان‌ها جهت اجرای برنامه‌های مورد تفاهم و تعامل با تولیت‌های حرم‌های مقدس ایران اسلامی در شهرهای مشهد، قم و شیراز از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه است.

همچنین، پیشنهاد شده است تا موضوع این تفاهم‌نامه به صورت یک طرح منطقه‌ای تعریف و به صورت دوره‌ای یکی از استان‌ها به عنوان دبیر برنامه تعیین شود.. طرفین تفاهم کردند جهت عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه نمایندگان خود را معرفی کنند و نیز میزان مشارکت و تقسیم وظایف در طرح‌های مشترک مصوب در قالب مکاتبه، صورتجلسه و یا قرارداد جداگانه به صورت سالانه منعقد شود.  همچنین، برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی مصوب سالانه مورد تفاهم پس از بررسی کارشناسی به تایید طرفین خواهد رسید.. 

یادآوری می‌شود، در پایان برنامه گردهمایی رؤسای واحدها و سازمان‌های جهاددانشگاهی، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان ویژگی‌های اجرای این گردهمایی از جمله اجرا در بین ایام روز دانشجو و فرهنگ استکبارستیزی و هفته پژوهش، با یادآوری اینکه این دو مناسبت به عنوان وظایف جهاددانشگاهی در اساسنامه برجسته است، بر محسنه دیگر اجرای این برنامه در شهر مقدس کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اشاره کرد که به شاهد همین سرمایه معنوی، تفاهم‌نامه سه جانبه فرهنگی میان سه واحد با ظرفیت اهل بیتی شامل قم، شیراز و مشهد با عنوان باب‌الحوائج به امضا رسید. 

وی با بیان اینکه هدف اصلی همکاری و هم‌افزایی واقعی و عملیاتی میان این سه ضلع و تعمیق فرهنگ دین در زمینه دانشجویی و دانشگاهی است، تصریح کرد: این تفاهم می‌تواند ابتکار عملی در شکل‌گیری برنامه منطقه‌ای و ملی باشد.

انتهای پیام
captcha