برپایی روضه‌های خانگی به نیت شهید قاسم سلیمانی
کد خبر: 4191190
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

برپایی روضه‌های خانگی به نیت شهید قاسم سلیمانی

تنی چند از اعضای سپاه بیت‌المقدس کردستان به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به برپایی روضه خانگی هفتگی اقدام کرده‌اند.

روضه‌های خانگی از دیرباز محل و مأمنی برای نشان دادن ارادت مردم ایران اسلامی به اهل بیت(ع) بوده است. مردم ایران اسلامی در ایام و مناسبت‌های مختلف سال با برپایی جلسات روضه‌های خانگی دلدادگی خود را به معصومین(ع) نشان می‌دهند. 

روضه‌های خانگی باعث ایجاد همبستگی و هماهنگی میان مؤمنان و شیعیان شده و تداوم این جلسات نیز می‌تواند حاضران در جلسات را با نور و معرفت اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کند. مردم مسلمان ایران اسلامی طی سال‌های اخیر نسبت به برپایی این جلسات با نیت شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرده‌اند تا راه و یاد این شهدای بزرگوار زنده بماند. 

تنی چند از اعضای سپاه بیت‌المقدس کردستان اقدام به برپایی جلسات روضه خانگی به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرده و این جلسات را به صورت هفتگی برپا می‌کنند.

شیروان سغفوری، مدیر روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح برنامه ویژه روضه‌های خانگی به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای محرم امسال بود که روضه‌های خانگی با حضور برخی از کارکنان سپاه کردستان آغاز شده و به صورت هفتگی در منازل یکی از اعضا تداوم یافت.

سغفوری ادامه داد: طی اجرای این جلسات خانگی، رفته رفته بر تعداد افراد حاضر در این جلسات افزوده شد و برنامه‌های ویژه این مراسم تا پایان ماه صفر ادامه یافت. به توفیق الهی شرکت‌کنندگان در مراسم خواهان تداوم آن در طول سال شدند.

مدیر روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد:‌ از همان ابتدا این جلسات به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت و مدافع حرم آغاز شد و بنابر این داشتیم تا جلسات را همواره به یاد آن سردار شهید و تمامی شهدای گلگون‌کفن محور مقاومت برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: این جلسات به صورت هفتگی در منزل یکی از کارکنان سپاه کردستان در شهرستان سنندج برگزار می‌شود و در هر جلسه برنامه‌های ویژه‌ای همچون، قرائت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و پذیرایی از حضار انجام می‌شود. 

سغفوری تصریح کرد: تمامی هزینه‌های برگزاری این مراسم از سوی شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان جلسات خانگی تأمین شده و هیچ‌گونه‌ هزینه‌ای از نهاد و سازمان‌های مختلف دریافت نمی‌شود. هر هفته و به صورت ویژه یکی از حضار در مراسم، هزینه و برنامه جلسه روضه بعدی در منزل خود را تقبل می‌کند.  

وی بیان کرد: هم‌اکنون بین 25 تا 40 نفر از همکاران در این مراسم شرکت می‌کنند که در اغلب این مراسم نیز خانواده‌های خود را به همراه دارند. یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم این جلسات را به صورت مستمر و در تمامی ایام سال برگزار کنیم. 

مدیر روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری و استمرار این مراسم، گامی هر چند کوچک در مسیر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفای ایشان و تمامی شهدای گلگون‌کفن محور مقاومت برداشته باشیم.

انتهای پیام
captcha