برگزاری ششمین جشنواره «روح نبوت» در عراق
کد خبر: 4191483
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

برگزاری ششمین جشنواره «روح نبوت» در عراق

ششمین جشنواره فرهنگی هنری «روح نبوت» همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، فردا چهارشنبه، 13 دی‌ماه، از سوی آستان مقدس عباسی(ع) در کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس عباسی، بشری الکنانی، مسئول بخش مدارس دینی بانوان الکفیل در آستان مقدس عباسی (ع) برنامه‌های  ششمین جشنواره بین‌المللی «روح نبوت» را تشریح کرد.

بشری الکنانی گفت: این جشنواره شامل برنامه‌های متنوعی خواهد بود که برخی از آنها همانند دوره‌های قبل و برخی از آنها برای اولین بار برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه با سخنرانی احمد الصافی، تولیت حرم مطهر حضرت عباس(ع) همراه خواهد بود و تجلیل از خانواده شهدا، شعرخوانی و اجرای نمایش از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
 
وی افزود: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از آثار برگزیده در رشته‌های عکاسی و طراحی، خوشنویسی و هنرهای دستی برگزار می‌شود؛ همچنین برگزاری همایش پژوهشی و محفل قرآنی از برنامه‌های این جشنواره خواهد بود که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و با شعار (فاطمه الزهرا(س) جامع دو نور نبوت و امامت) فردا چهارشنبه ، 13 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا شنبه آینده ادامه دارد.

سید جواد الحسناوی، عضو شورای اداری آستان قدس عباسی از مشارکت نمایندگانی از سیزده کشور در فعالیت‌های ششمین همایش بین‌المللی «روح نبوت» خبر داد.

الحسناوی گفت: با توجه به رضایت پژوهشگران از این همایش در سال گذشته، امسال مشارکت‌ها به بیش از 13کشور از جمله کویت، عربستان سعودی، بحرین، عمان، لبنان، مصر، تونس، مراکش، ایران، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک گسترش یافته است.

وی افزود: آستان مقدس عباسی(ع) به برگزاری این جشنواره اهتمام ویژه دارد و برنامه‌های آن در چندین مکان در کربلای معلی برگزار می‌شود؛ این جشنواره صرفاً ویژه بانوان است و برخی از آقایان در زمینه ارائه پژوهش، سخنرانی و شعر خوانی مشارکت خواهند داشت.

هدف از برگزاری این جشنواره، تبیین جنبه‌های مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و تجلیات فکری و تأثیر وی بر جامعه عنوان شده است و «میراث حضرت زهرا(س) و مضامین فکری آن»، «تأثیر فکری شخصیت حضرت زهرا(س) بر جامعه» و «جوانب دینی، اجتماعی و خانوادگی شخصیت حضرت زهرا(س)» از جمله محورهای آثار پژوهشگران برای ارسال به این جشنواره است.
 
این جشنواره به مدیریت مرکز «الصدیقه» وابسته به آستان عباسی(ع) و با همکاری مؤسسه قرآن این آستان، کتابخانه بانوان و بخش زینبیات و همچنین مدارس «العمید» برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha