داعش؛ دست‌پرورده و تابلوی رذالت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها
کد خبر: 4192130
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
خطیب جمعه تهران مطرح کرد:

داعش؛ دست‌پرورده و تابلوی رذالت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت تروریستی کرمان گفت: درست است که داعش بیانیه داده و جنایت تروریستی کرمان را گردن گرفته ولی داعش کیست؟ داعش عنصر دست‌ساز و تابلوی رذالت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، 15 دی ماه، که درمصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: در خطبه 188 نهج‌البلاغه امام علی(ع) می‌فرمایند: شما را سفارش می‌کنم به تقوای خدا و سفارش می‌کنم از داده‌های خداوند بسیار بگویید و شکرگذار او باشید و فقط از نداده‌هایی که به مصلحت ما هست، خیلی نگویید.

وی با تأکید بر اینکه مرگ یک حقیقت است، افزود: بی‌تردید مرگ پایان زندگی همه ماست، حتی فرشتگان و حتی جناب عزرائیل که همه را قبض روح می‌کند خداوند او را قبض روح خواهد کرد. هر جا باشیم در زمان خودش مرگ به سراغمان خواهد آمد حتی اگر در برج‌های بلند قرار داشته باشیم. در قرآن آیات بسیاری درباره مرگ آمده است. مرگ اشکالی دارد؛ گاه طبیعی است، گاه براثر تصادف و یا گاه یکی بدترین نوع مرگ را برای خود انتخاب می‌کند ولی یک نوع مرگ هم وجود دارد که مولا علی(ع) آن را بهترین نوع مرگ می‌داند و آن شهادت است. شهادت بهترین نوع مرگ است.

شهدا؛ افتخار ملت ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن کریم می‌گوید هیچگاه به شهید، مرده و یا فقید نگویید و یا نگویید جای او خالی است بلکه جای ما نزد شهدا خالی است. شهدا از زنده، زنده‌تر هستند. ما در قفس هستیم که نمی‌توانیم مشاهده کنیم چه بر شهیدان می‌گذرد. خداوند از شهدا پذیرایی می‌کند و آثار شهیدان از بین‌رفتنی نیست و خداوند پاسدار این شهیدان است. در اینجا باید به خانواده‌های شهدای کرمان تبریک بگویم؛ تبریک از این جهت که نور شهادت در خانواده شما تابیدن گرفته و این نعمت را مفت به کسی نمی‌دهند و این نور است و این نور را فقط خانواده شهدا لمس می‌کنند. این شهیدان تابلوی ابدی افتخار ملت ایران و شما هستند.

حجت‌الاسلام خاتمی ادامه داد: ننگ ابدی بر قاتلان شهدای جنایت تروریستی کرمان که جهنم جایگاه ابدی آنهاست. عذاب الیم در انتظار این جنایتکاران قاتل است. زبانم قاصر است وقتی می‌بینیم 9 نفر از یک خانواده به شهادت رسیده‌اند، خوشا به حال اینها که سعادتمند شدند ولی غم و اندوه را برای بازماندگان و ما به جا گذاشتند.

براساس این گزارش، خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران در تحلیل بیشتر جنایت تروریستی کرمان گفت: از آغاز انقلاب اسلامی مردم ایران اسلامی واژه ترور و تروریسم را بارها شنیده‌اند؛ از ترور 17 هزار نفر تا ترور اعضای حزب جمهوری اسلامی و ترور شهید باهنر و شهید رجایی. همانطور که گفتم شهادت موجب افتخار است و دعای همیشگی امامان معصوم(ع) بوده است. طبق گفته مورخان مولای ما علی(ع) تا ضربت بر فرقش خورد، گفتند به خدای کعبه من به آرزوی خودم رسیدم، آرزویی که شبانه‌روز در پی آن بودم و برای آن گریه‌ها کردم. پیامبر اکرم(ص) خطاب به علی(ع) فرمودند که علی جان شهادت در انتظار توست و مولا علی(ع) فرمود این جای شکر دارد نه جای صبر. با تمام وجودم می‌گویم که شهدای جنایت تروریستی کرمان در راه خدا و با نام خدا به شهادت رسیدند و در مسیری به شهادت رسیدند که مزار شهید سلیمانی بود. این شهدا همیشه به یاد خدا بودند و با یاد خدا به دیدار پروردگار رفتند.

داعش؛ تابلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به رذالت دشمنان و تروریست‌ها گفت: درست است که داعش بیانیه داده و این ترور را به گردن گرفته ولی داعش کیست؟ داعش عنصر دست‌ساز آمریکاست و ترامپ در مناظرات تلویزیونی به کلینتون بارها گفت شما داعش را ساختید و او حرفی برای گفتن نداشت و نکته دیگر اینکه نیروهای داعش در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درمان می‌شدند و لذا داعش تابلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: این قصه داعش به نوعی انتقام از کسی است که نابودی خلافت خودخوانده این گروهک تروریستی را رقم زد؛ کسی که به جرئت گفت سه ماه دیگر اثری از داعش نخواهد بود و در اینجا می‌گویم به امید خدا باقی‌مانده این گروهک تروریستی با کمک مردم از بین خواهد رفت و اثری از آن باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام خاتمی بیان کرد: خون مظلوم از جوشش نخواهد افتاد. کودک چه گناهی داشته؟ نوجوانانی که امیدها برای آینده داشتند چه گناهی داشته‌اند؟ بانوان چه گناهی داشته‌اند؟ این خون‌ها از جوشش نخواهند افتاد. همه مسئولان قول انتقام را داده‌اند و اکنون از زبان مسئولان محترم می‌گویم که انتقام این خون‌ها گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور بلافاصله مسئولان پس از جنایت تروریستی کرمان واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد، افزود: رئیس جمهور، فرمانده سپاه، وزیر کشور و همه مسئولان در محل جنایت حضور داشته‌اند و این نشان می‌دهد که مسئولان ما در غم مردم شریکند.

خطیب جمعه تهران خطاب به کسانی که این حادثه را دست‌مایه تخریب مسئولان امنیتی قرار داده‌اند، گفت: اینها به جای اینکه از مسئولان امنیتی تشکر کنند که چندین توطئه‌ تروریستی را خنثی کرده‌اند، این مسئولان را می‌کوبند. حادثه‌ای اتفاق افتاده و همه نظام درصدد گرفتن انتقام خون شهدای جنایت تروریستی کرمان هستند. اگر مسئولان امنیتی نبودند حوادثی مشابه جنایت تروریستی کرمان اتفاق می‌افتاد.

انتخابات اسفند؛ عرصه امتحان چهار گروه

وی در ادامه درباره انتخابات اسفند ماه اظهار کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی بیعت با امام راحل و شهیدان است و مشارکت حداکثری موجب سربلندی نظام اسلامی و نشانه وفاداری به این نظام است. انتخابات پیش رو نوعی امتحان برای مجریانی است که فقط به قانون پایبند هستند. همچنین این انتخابات امتحانی برای احزاب و گروه‌هاست که لیست می‌دهند و می‌گویند به این و آن رأی دهید. اگر اینها منافع حزبی را در نظر بگیرند و به منافع ملی بی‌اعتنا باشند قطعاً مردود هستند. همچنین این انتخابات امتحانی برای تأییدشدگان است و اینها باید در تبلیغات انتخاباتی واقعیت را بگویند و باغ سبز دروغین را نشان ندهند و در آخر هم این انتخابات امتحانی برای ردصلاحیت‌شدگان است و اگر اینها کل نظام را زیرسؤال ببرند قطعاً مردود هستند ولی اگر از طریق قانونی اعتراض خود را پیگیری کنند در امتحان سربلند خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به مبارزه با فساد در نظام جمهوری اسلامی گفت: مبارزه با فساد در تار و پود این نظام است. کسانی به خاطر دشمنی‌شان با نظام می‌گویند که فساد در جمهوری اسلامی نهادینه شده و من می‌گویم نه‌تنها نهادینه نشده بلکه همه مسئولان در خط مقدم مبارزه با فساد قرار دارند. از مسئولان تقاضا دارم در رابطه مبارزه با فساد هرچه زودتر وارد میدان شوند و فرد مفسد باید هزینه فساد خود را بپردازد. هزینه فساد این افراد را نباید نظام بپردازد بلکه خود این افراد باید این هزینه را پرداخت کنند. نظام جمهوری اسلامی نظام عدالت و مبارزه با فساد است و این مردم صاحب این نظام هستند و مسئولان به سرعت و شفاف بررسی کنند اگر کسی مفسد است با او برخورد کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی در پایان درباره قیام 19 دی مردم قم گفت: انقلاب ما دو آغاز داشته؛ اولین آغاز او 15 خرداد 1342 و آغاز دوم هم در 19 دی 1356 و هر دو اینها در پی حمایت از ولایت تعریف می‌شوند و بنابراین نظام ما نظام ولایی است و بیان این سخن حقیت دارد که ما تا آخرین نفس پای ولایت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha