واکنش به ترور العاروری حتمی و اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 4192199
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
سید حسن نصرالله: 

واکنش به ترور العاروری حتمی و اجتناب‌ناپذیر است

سیدحسن نصرالله گفت: ترور العاروی به طور حتم بدون واکنش و مجازات نخواهد ماند و حتمی است. ما نمی‌توانیم درباره این نقض بزرگ در این سطح خطرناک ساکت بمانیم زیرا این وضعیت لبنان را آسیب‌پذیر خواهد کرد؛ واکنش حتمی و اجتناب‌ناپذیر است.

واکنش به ترور العاروری حتمی و اجتناب ناپذیر است
به گزارش ایکنا به نقل از المنار، مراسم هفتم درگذشت «الحاج محمد یاغی» ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان، بعدازظهر امروز (۱۵ دی) در بارگاه سیده خوله(س) در شهر بعلبک برگزار شد و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به سخنرانی پرداخت.
دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود بار دیگر شهادت زائران بارگاه سردار شهید قاسم سلیمانی در انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه و همچنین شهادت «الحاج ابوتقوی» از فرماندهان الحشدالشعبی در حمله روز گذشته آمریکا در بغداد را تسلیت گفت.

ابوسلیم شیفته امام موسی صدر و شهید محمدباقر صدر بود


وی در ادامه به زندگی و سیره مرحوم الحاج محمد یاغی پرداخت و گفت که از دوره جوانی با یکدیگر در لبنان فعال بوده‌اند. نصرالله گفت که مرحوم ابوسلیم شیفته امام موسی صدر و شهید محمدباقر صدر بود.
او افزود: من ایشان را از جوانی در سال ۱۹۷۸ می‌شناسم از همان ساعات اول آشنایی ما، رابطه برادری، دوستی، محبت و اعتماد کامل به وجود آمد. او از ابتدای جوانی در بعلبک فردی مجاهد، فعال و انقلابی بود و اینکه اولین فردی که مایه الهام حاج ابوسلیم شد، حضرت امام سید موسی صدر بود.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت که سوار بر خودرو به همراه مرحوم ابوسلیم از روستایی به روستای دیگر و از شهری به شهر دیگر می‌رفته و به سخنرانی و تحلیل مسائل می‌پرداخت و اینکه ایشان با تأسیس حزب‌الله به عضویت این گروه مقاومت در آمد و به تعبیر سید نصرالله «ذوب در این مسیر جدید» شد و خالصانه باقی عمر خود را صرف این جنبش و آرمان آن کرد.
وی در ادامه به جانفشانی ساکنان بقاع لبنان اشاره کرد و اینکه ابوسلیم جوانی خود را وقف ساکنان بقاع کرد. نصرالله گفت: امروز شاهد هستیم که ساکنان بقاع و عشایر آن شهیدان را تشییع می کنند و بر ادامه راه اصرار دارند.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه بیان کرد: در امتداد بیش ۱۰۰ کیلومتر و با گذشت بیش از نود روز همه مراکز دشمن و مواضع زیادی در پشت خطوط مقدم و شهرک ها در واکنش به حمله ها به غیرنظامیان هدف قرار گرفته است. مرکز نظامی مرزی رژیم صهیونیستی، نمانده که چند بار هدف قرار نگرفته باشد.

پنهان‌سازی تلفات بخشی از جنگ روانی دشمن است

دبیرکل حزب‌الله در خصوص حملات این حزب به مواضع دشمن صهیونیستی خاطرنشان کرد، حزب‌الله از هشتم اکتبر وارد نبرد با دشمن صهیونیستی شده است و در این مدت تعداد زیادی از شهرک‌های صهیونیستی هدف قرار گرفتند، مقاومت حدود ۶۷۰ عملیات نظامی اجرایی کرد و ۴۸ پایگاه، ۱۱ مقر در عمق خاک فلسطین، ۵۰ نقطه مرزی و ۱۷ شهرک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.
 وی در ادامه تصریح کرد، حزب‌الله لبنان تنها دکل‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه تجهیزات روی دکل‌ها را هدف قرار می‌دهد که صدها میلیون دلار ارزش دارد و کنترل اطلاعاتی بر بخش بزرگی از لبنان را پوشش می‌دهند.
سید حسن نصرالله در ادامه از انهدام تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی سخن گفت و تأکید کرد که اکنون تمامی تانک‌ها و ماشین‌آلات نظامی دشمن در دیدرس نیروهای مقاومت هستند و حزب‌الله اطلاعات خوبی از مواضع و نیروهای نظامی صهیونیستی دارد.
وی با بیان اینکه دشمن به شدت به سکوت خود ادامه می‌دهد و تعداد واقعی کشته‌ها و زخمی‌های خود را فاش نمی‌کند، افزود، کارشناسان رژیم صهیونیستی می‌گویند آمار کشته‌های این رژیم در جنگ غزه سه برابر آماری است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند و بیش از ۲۰۰۰ مجروح وجود دارد که اکثر آنها در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار دارند.
دبیرکل حزب الله لبنان در این باره افزود: می‌دانیم که پنهان‌سازی تلفات بخشی از جنگ روانی دشمن است تا در مقابل جامعه خود سرشکسته نشود زیرا آن‌چه در حال وقوع است، تحقیر واقعی اسرائیل در جبهه جنوب محسوب می‌شود.

اهداف حزب‌الله از گشودن جبهه جنوبی لبنان


وی افزود: اگر از میزان تلفات انسانی دشمن و تجهیزات منهدم شده آن آگاه می‌شدید به خود اجازه نمی‌دادید درباره بیهودگی جنگ در جبهه شمالی سخن بگویید. یکی از وزیران جنگ اسراییل آنچه در مرزهای جنوبی رخ می‌دهد را خواری و تحقیر برای اسراییل دانست. ما اهداف نظامی افسران و نظامیان را هدف قرار می‌دهیم و اگر خانه‌ای هدف قرار می‌دهیم در واکنش به هدف قرار دادن غیرنظامیان ما است.
نصرالله تأکید کرد: این آوارگی فشار سیاسی و امنیت به کابینه دشمن وارد می‌کند. هدف جبهه لبنان، سوریه، عراق و یمن، فشار به کابینه دشمن و فرسودن آن و وارد کردن ضربات دردناک به آن برای توقف جنگ در غزه است. هدف دوم از گشودن جبهه جنوبی لبنان کاهش فشار میدانی از روی جبهه غزه است. هنگامی که دشمن مجبور به عقب کشیدن نیروها در اعیاد شد نیروهایش را از غزه عقب برد نه از جبهه شمالی.
وی افزود: از سال ۱۹۴۸ این اسراییل بوده که به جنوب لبنان و مردم و ارتش لبنان حمله کرده و مرتکب کشتار شده است. همیشه ساکنان جنوب لبنان آواره می‌شدند و امروز اشغالگران اسرائیلی آواره شده‌اند.
دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: به شهرک‌نشینان که هر روز ضجه می‌زنند و در هراس هستند و از کابینه خود می‌خواهند که اقدام نظامی درباره لبنان انجام دهند می‌گویم که این گزینه اشتباهی برای شما و کابینه شما است و اول طرفی که تاوان خواهد داد شما و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی است. نظامیان دشمن همانند موش مخفی شده‌اند. چادر برپا شده مربوط به گذشته بود و هم اکنون ما در حال نبرد واقعی هستیم. در گذشته اگر یک عملیات انجام می‌شد، جنوب لبنان نابود می‌شد.
وی افزود: ما در برابر فرصت تاریخی برای آزادی کامل وجب به وجب اراضی‌مان و تثبیت معادله‌ای که مانع از رخنه دشمن به حاکمیت کشور شود، قرار داریم. این فرصت گشوده شده است. ترور شیخ صالح العاروری نقض بزرگ و خطرناکی محسوب می‌شود. ترور العاروی به طور حتم بدون واکنش و مجازات نخواهد ماند و حتمی است. ما نمی‌توانیم درباره این نقض بزرگ در این سطح خطرناک ساکت بمانیم زیرا این وضعیت لبنان را آسیب‌پذیر خواهد کرد. واکنش حتمی و اجتناب‌ناپذیر است.
نصرالله گفت: به شما می‌‌گویم که این [ترور] هرگز نمی‌تواند بدون پاسخ و مجازات باشد، هرگز از عبارت «در زمان و مکان مناسب» استفاده نمی‌کنیم و پاسخ ما حتمی خواهد بود، حجم فساد و تباهی که در سکوت در قبال این ترور نهفته است، از خطر هرگونه واکنشی بالاتر است.

فرصت تاریخی عراق برای اخراج اشغالگران جنایتکار 


سید حسن نصرالله در ادامه به موضوع عراق و هدف قرار دادن مواضع الحشد الشعبی پرداخت و گفت که اکنون یک فرصت تاریخی در مقابل دولت عراق و پارلمان و مردم عراق برای اخراج «اشغالگران جنایتکار» که خون عراقی‌ها را می‌ریزند، وجود دارد.
او افزود: از برکات عملیات‌های مقاومت اسلامی عراق برای یاری مردم غزه یکی این است که فرصت تاریخی برای خلاصی از اشغالگران آمریکایی و از این دروغ و جهل آمریکایی به وجود آمده است.

آمریکایی‌ها داعش را همچون سوریه در ایران به کار گرفتند


دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به انفجارهای تروریستی کرمان پرداخت و گفت که آمریکایی‌ها داعش را در ایران به کار گرفتند و اکنون می‌گویند که ارتباطی با انفجار کرمان ندارند.
او گفت: این ساخته دست شما بود که دست به جنایت زد؛ چه کسی این روزها داعش را در سوریه فعال نگه داشته است؟ آن‌ها به دنبال هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی هستند؟
سید حسن نصرالله سپس به واکنش برخی کشورهای عربی به عملیات‌های جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت که برخی از رژیم‌های عربی و رسانه‌هایشان برای سرپوش گذاشتن بر شکست، تحقیر و سکوت خود، اقدام به مسخره کردن اقدامات جبهه مقاومت می‌کنند.

 

یمنی‌ها؛ بازیگر مهم عرصه بین‌الملل و عزیز در چشم جهان اسلام

 

وی افزود: رژیم‌های ساکت و تماشاگر اوضاع از اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ شگفت زده شدند. از موهبت‌ آن‌هاست که دولت صنعا به بخشی از معادله بین‌المللی و بازیگری مهم در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است.

پیام یمن امروز به آمریکا این است که شما با جنبش انصارالله طرف نیستید بلکه با ده‌ها میلیون یمنی روبرو هستید که تاریخ آن آکنده از شکست دادن متجاوزان است. یمن در چشم جهان عرب و اسلام و نزد دوستان و دشمنان به سبب موضعی که در قبال فلسطین اتخاذ کرد، روز به روز عزیزتر می‌شود.

وی در پایان گفت: هنگامی که نیروهای یمنی ایلات را هدف قرار می‌دهند؛ برخی کشورها و رسانه‌های عربی آن‌ها را متهم می‌کنند که می‌خواهند با این کارها چهره خود را بازسازی کنند؛ انصارالله و سید عبدالملک الحوثی و دولت صنعاء از روز اول فقط در پی جلب رضایت خداوند بودند و هنگامی که یمنی‌ها عملیات‌های خود را گسترش داده و به دریای سرخ بردند، سازشکاران سکوت کرده و بلکه بهت زده شدند.

 

انتهای پیام
captcha