پخش «گلشن دانایی» از شبکه چهار سیما
کد خبر: 4193027
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

پخش «گلشن دانایی» از شبکه چهار سیما

مستند«گلشن دانایی» پرتره‌ای از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی مهدی گلشنی استاد نامدار فیزیک و فلسفه ایران از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا، مستند «گلشن دانایی» پرتره‌ای از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی مهدی گلشنی استاد نامدار فیزیک و فلسفه ایران، به تهیه‌کنندگی صدرا صدوقی سها و کارگردانی حسن علیزاده فرد، ساعت ۱۹؛ پنجشنبه ۲۱ دی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این مستند دومین فیلم از مجموعه مستندهای «آیینه عمر»، کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که هر پنجشنبه پیش روی مخاطبان این شبکه تلویزیونی است.

صدرا صدوقی تهیه‌کننده این مستند، درباره جایگاه و اهمیت مهدی گلشنی در سپهر علمی و فرهنگی ایران و جهان گفت: استاد گلشنی به لحاظ دانشی، معرفتی و ذکاوت علمی  در مراتب عالی قرار دارد. و از جهت خدمات علمی به جامعه، حوزه و دانشگاه، ازجمله شخصیت‌های ممتاز و صاحب‌نظر به شمار می‌رود. آثار و گفتارهای ایشان در حوزه فیزیک نظری، مطالعات دینی و فلسفی همواره در مجامع علمی ایران و جهان محل توجه و عنایت اهالی علم و پژوهش بوده و هست.

او اضافه کرد: دل‌مشغولی دکتر گلشنی به دین و اندیشه دینی در کنار فیزیک و فلسفه، نشان‌دهنده عمق نظر این استاد برجسته است.همچنین تواضع و اخلاص ایشان همواره برای اهالی علم، خاصه دانشجویان و طلاب درس‌آموز است.

تهیه‌کننده مستند «گلشن دانایی» در ادامه با اشاره به حضور استادانی که در فیلم با آنان گفت‌وگو شده است، گفت: همه استادان و پژوهشگرانی که از وجود آن‌ها در فیلم بهره برده‌ایم با مشورت استاد گلشنی انتخاب شدند، چراکه بنا داشتیم با کسانی در روند فیلم همراه باشیم که بیشترین آشنایی و تسلط را بر افکار و آثار استاد دارند.

صدوقی افزود: استادان، سید حجت الحق حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی؛ علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه؛ رضا غلامی رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ مرتضی خطیری یانه سری عضو هیأت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و محمد جمالی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز چهره‌هایی هستند که در قالب گفتارهای خود، حیات علمی و فرهنگی دکتر مهدی گلشنی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

او در پایان تأکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که استقلال شخصیتی و علمی دکتر گلشنی نکته‌ای مهم در زندگی و سلوک ایشان است و اگر در گذشته در برخی مناصب دانشگاهی و اجرائی حضور داشته‌اند، به مقتضای شرایط و برای تربیت دانشجویان و بسط و گسترش علم در ایران بوده است.‌

براساس این‌گزارش، «آیینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

عوامل این مستند ۴۰ دقیقه‌ای عبارتند از: مجری طرح: محراب محمدزاده، مشاور رسانه‌ای: سیده الهام کاظمی، تحقیق و پژوهش: محمد آسیابانی و سیامک صدیقی، تدوین: مینا سیفی، دستیار تدوین: کارن درآینده، صداگذاری و انتخاب موسیقی: عرفان حسن زاده، صدابرداران: مجید نجاتی، سینا الله‌وردی پور و علی کرامت منش، تصویربردار:‌ حسن علیزاده فرد، دستیاران تصویر: مبینا سلمانی، محمدحسین سلطانی، میلاد محمدزاده، دستیار کارگردان: علی‌محمد صادق، مدیر تولید: علی هیهاوند.

انتهای پیام
captcha