دشمن با فرصت‌طلبی از نقاط ضعف ما در دل امت اسلام ریشه دواند
کد خبر: 4193811
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
علامه علی الخطیب در همایش «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری»:

دشمن با فرصت‌طلبی از نقاط ضعف ما در دل امت اسلام ریشه دواند

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با اشاره به که باید به دنبال راه‌کارهای عملی و جدی برای مقابله با طرح‌های دشمن باشیم تصریح کرد: باید در این کنفرانس پیشنهادهای عملی حمایت از مقاومت و نجات فلسطین ارائه شود چرا که اساساً دشمن و غده سرطانی اسرائیل با سوء استفاده از ضعف خود امت اسلام و عرب توانست در دل این امت ریشه بدواند.

 به گزارش خبرنگار ایکنا، علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با حضور در کنفرانس «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز، ۲۴  دی در تهران برگزار شد؛، در ابتدای سخنان خود پس از حمد خداوند و سلام و درود بر نبی مکرم اسلام و اهل بیت پاک و مطهرش(ع) از میزبانی ایران برای این کنفرانس و نقش مؤثر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) و نیز ملت ایران برای حمایتی که از مسائل امت اسلام به‌ویژه مسئله قدس فلسطین و مقاومت اسلامی داشته و دارند تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن دست خالی ننشسته و با فتنه‌انگیزی مذهبی سعی در برهم زدن وحدت و انسجام اسلامی داشته است گفت: ایران اسلامی همواره در برابر فتنه‌های مذهبی ایستاده و از توطئه‌هایی که دشمن طراحی کرده سربلند بیرون آمده و در این راه هزینه‌های زیادی داده و خون‌های زیادی از شهدا را از صفوف رزمندگان و نیز فرماندهان بزرگ تقدیم کرده است تا امروز در نبرد فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن پیروز و پر افتخار باشد.

علامه الخطیب گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی ملت‌های مظلوم و مقاومت اسلامی در منطقه است و توانسته در برابر غده سرطانی اسرائیل تمام قد بایستد و تا ریشه‌کن کردن این توده در دل امت اسلام دست از ایستادگی و حمایت از مقاومت برنخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی با تمام گروه‌های متنوع خود در منطقه امروز با حمایت جمهوری اسلامی در راه ایستادگی برابر دشمن اسرائیلی با تمام قوا آماده است و خون رزمندگان دلیر و فرماندهان شجاع خود را در این راه تقدیم کرده است. چراکه حمایت از فلسطین امروز دغدغه تمام گروه‌های مقاومت است و ایران اسلامی با ابتکار امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس گرامی داشته تا امروز مسئله قدس و آرمان فلسطین با همین ابتکار جمهوری اسلامی در وجدان‌‌های بیدار انسانی باقی مانده است و از این جهت همواره قدردانی جمهوری اسلامی هستیم.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با اشاره به این مسئله که امروز در این همایش باید به دنبال راه‌کارهای عملی و جدی برای مقابله با طرح‌های دشمن باشیم تصریح کرد: باید در این کنفرانس پیشنهادهای عملی حمایت از مقاومت و نجات فلسطین ارائه شود چرا که اساساً دشمن و غده سرطانی اسرائیل با سوء استفاده از ضعف خود امت اسلام و عرب توانست در دل این امت ریشه بدواند.

 وی افزود: نقطه ضعف اساسی ما ضعف در وحدت سیاسی و مذهبی است. در این کنفرانس باید این درد ریشه‌یابی و برای درمان آن راه‌کار جدی ارائه دهیم چنانچه ملت لبنان نیز با وحدت ملی توانست در برابر اشغالگری اسرائیل بایستد و اراضی اشغالی خود را آزاد کند.

دشمن با فرصت‌طلبی از نقاط ضعف ما در دل امت اسلام ریشه دواند

الخطیب گفت: امت اسلام باید با حفظ صفوف وحدت به فکر منافع  و مصالح استراتژیک خود باشد و این وحدت باید علاوه بر مکاتب فکری و فقهی در آرای سیاسی هم جریان داشته باشد تا بتوانیم برای علت‌های درد خود درمان بیابیم و اجازه ندهیم دشمن از ضعف و تفرقه ما سوء استفاده کند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان گفت: امروز طوفان الاقصی در دل فلسطین توانست ضربه مهلکی به دشمت صهیونیست وارد کند اما بعد از طوفان مهمتر است باید به فکر استراتژی‌های مابعد طوفان الاقصی و آزادی سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین باشیم و با فتنه‌ها مقابله کنیم همانطور که برادرانمان در لبنان با تمام امکاناتی که در اختیار دارند در برابر دشمن ایستاده و مقاومت اسلامی در لبنان وارد میدان نبرد شده است تا بر فتنه‌های دشمن پیروزمندانه فائق آید.

اولین کنفرانس بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» صبح امروز یکشنبه، ۲۴ دی ماه در سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال تهران با حضور بیش از صد نفر از علمای برجسته جهان اسلام با هدف تبیین جهاد مردم غزه آغاز به کار کرد. سخنران ویژه این کنفرانس بین‌المللی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان است.

انتهای پیام
captcha