قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی؛ محور مهم گفت‌وگوها با رئیس‌جمهور ترکیه
کد خبر: 4195702
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
رئیسجمهور پیش از عزیمت به آنکارا بیان کرد:

قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی؛ محور مهم گفت‌وگوها با رئیس‌جمهور ترکیه

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه موضع مشترک ما و ترکیه حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است، گفت: از جمله مسائل مهمی که در سفر به ترکیه باید مورد توجه قرار بگیرد، موضوع قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی است که می‌تواند در جهت توقف جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین موثر باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز، چهارشنبه 4 بهمن، پیش از عزیمت به ترکیه با بیان اینکه این سفر به دعوت آقای «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور محترم ترکیه صورت می‌گیرد، گفت: در این سفر هیئت عالی مشترک ایران و ترکیه جهت مذاکرات در خصوص روابط دوجانبه به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری تشکیل خواهد شد.
 
رئیس‌جمهور، ترکیه را شریک تجاری و اقتصادی مهم جمهوری اسلامی دانست و گفت: هدف‌گذاری ما ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی با ترکیه به میزان 30 میلیارد دلار است که این هدف با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور قابل دستیابی است.
 
به گفته رئیسی، اسناد مهمی در این سفر به امضا خواهد رسید که نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی است.
 
رئیس‌جمهور، مذاکره در ارتباط با مسائل منطقه‌ای را محور دیگر برنامه‌های سفر خود به ترکیه عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم منطقه‌ای که همه مسلمانان و انسان‌های بیدار جهان را نگران کرده، موضوع فلسطین است که موضع مشترک ما و ترکیه نیز حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها و تلاش‌هایی برای توقف بمباران‌ها در غزه انجام شده است، گفت: به دلیل حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها از رژیم صهیونیستی، همچنان شاهد کشتار زنان و کودکان فلسطینی هستیم اما یقین داریم که در این عرصه پیروزی متعلق به فلسطین و نابودی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: از جمله مسائل مهمی که در سفر به ترکیه باید مورد توجه قرار بگیرد، موضوع قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی است که می‌تواند در جهت توقف جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین موثر باشد.
 
رئیسی با بیان اینکه توسعه روابط جمهوری اسلامی و ترکیه در راستای سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای اسلامی، به عضویت ایران و ترکیه در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همچون «اکو» و «شانگهای»، اشاره کرد و افزود: امیدواریم این سفر موجب توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دو کشور شود.
 
 
انتهای پیام
captcha