بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 4199198
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت بزرگداشت چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه ی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت بزرگداشت چهل‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن بیانیه به این شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
«وقل جاء الْحقّ و زهق الْباطل إنّ الْباطل کان زهوقا»
پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ منتج به ظهور نظام مردمی و مقدسی شد که آثار و برکات داخلی و فرامرزی آن در طول 45 سال اخیر مشهود و ملموس بوده است.

گسترش و تثبیت فرهنگ پایداری و مقاومت در جهان و ایستادگی در برابر جریان زور و سلطه، از جمله دستاوردهای گفتمانی و فرهنگی این انقلاب شکوهمند محسوب می‌شود.

شکل‌گیری منظومه مقاومت در ابعاد گفتمانی و عملیاتی از دیگر دستاوردهای این انقلاب بی‌همتا به شمار می‌آید؛ مقاومتی که دامنه جغرافیایی و فرهنگی آن از غزه و بیروت گرفته تا صنعا و دمشق و بغداد را شامل می شود و پیام اصالت و صلابت آن را جهانیان درک کرده‌اند. 

 45 سال قبل، زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید بسیاری از اندیشمندان غربی در صدد سنجش این انقلاب بر اساس پیش‌فرضها و تئوری‌های ذهنی و انتزاعی خود بر آمدند اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که جنس و ماهیت انقلاب اسلامی با هیچ پدیده دیگری در جهان قابل مقایسه نیست.

بدیهی است که نقش مردم انقلابی ایران در ایجاد و استمرار این نهضت مقدس و بی‌پایان، انکارناپذیر بوده و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، بدون اراده و استقامت ملت ایران اساساً ظهور و استمرار انقلاب اسلامی امکانپذیر نبوده است.

پیوند میان مردم و انقلاب اسلامی، در طول 45 سال اخیر و علی‌رغم انواع توطئه‌ها و جنگ ترکیبی و پیچیده دشمنان، روز به روز مستحکم‌تر و عمیق‌تر شده و همین اتصال و استقامت، تبدیل به رمز پیروزی ما در برابر بدخواهان و مستکبران شده است. 

در چهل و پنچمین بهار انقلاب، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه دیپلماسی فرهنگی کشور ضمن پاسداشت یاد و نام امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، همچون گذشته تمامی همت خود را در جهت تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی معطوف خواهد نمود.

رصد و مواجهه موثر با جنگ شناختی دشمنان، خصوصاً در ابعاد فرامرزی مسئولیت مهمی است که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ذره و لحظه‌ای آن از عدول نخواهد کرد. توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی در عرصه جهاد تبیین، راهنمای ما در این مسیر مقدس و محتوم به پیروزی خواهد بود. انشاالله.

انتهای پیام
captcha