لزوم مشارکت همگانی در رسیدن لرستان به قله‌های پیشرفت، عدالت و معنویت
کد خبر: 4199330
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تأکید کرد؛

لزوم مشارکت همگانی در رسیدن لرستان به قله‌های پیشرفت، عدالت و معنویت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی گفت: با توجه به عدم توسعه در لرستان ضرورت دارد همه پای کار بیاییم تا به قله رفیع و منیع پیشرفت، عدالت و معنویت در این استان دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، شامگاه ۲۲ بهمن در جلسه شورای اشتغال این استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌ها و کارهایی که در لرستان انجام شده، اما وضعیت استان مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: مردم و افکار عمومی منتظر هستند طرح‌های نیمه‌تمامی که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی هستند و واحدهای جدیدی که می‌شود در این مدت باقی مانده از کار دولت به نتیجه برسند افتتاح شوند، صنایع‌ تبدیلی یکی از نیازهای لرستان است.

شاهرخی با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ اشتغال اضطراری است و رفع این مهم  نیازمند انجام کارهای فوری است تا به سرعت جواب دهد، افزود: ضرورت دارد با همکاری و همراهی مجموعه‌ای وزارت تعاون در هیئت دولت وضعیت لرستان مطرح و دولتمردان با اهتمام ویژه‌تری به این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان اظهار کرد: در برخی از مناطق استان سرمایه‌گذار بخش خصوصی حضور ندارد و نیاز است بخش خصوصی در این مناطق نیز سرمایه‌گذاری کرده تا بخشی از اشتغال استان تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصوباتی که قرار شد برای خرم‌آباد به تصویب برسد اما مصوب نشد شیر پگاه بود، در حالی که این موقعیت می‌توانست بخشی از اشتغال مردم استان را تأمین کند، بیان کرد: مردم انتظار دارند واحدهای جدید دیگری نیز در راستای ایجاد اشتغال پایدار در این استان ولایت‌مدار ایجاد شود.

شاهرخی با بیان اینکه با وجود کرونا در کشور و استان بیمارستان‌های محدودی در لرستان داشتیم ضرورت دارد با تزریق اعتبارات لازم بخش‌های بیمارستانی توسعه یابد، اضافه کرد: همچنین طلب پزشکان از دانشگاه علوم پزشکی از جمله مطالباتی که با ما نیز مکاتباتی داشته‌اند و ضرورت دارد این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بازنشستگانی نیز هستند که در باب حقوق و سهام عدالت با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز است مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: لرستان در وضعیت خاصی قرار دارد و این سفر را مکمل سفر هیئت دولت به لرستان می‌دانیم؛ مردم و افکار عمومی منتظر نتایج کوتاه‌مدت و میان‌مدت این سفر هستند.

وی گفت: شهریور سال ۱۳۹۹ با وزیر تعاون دولت قبل جلساتی در خصوص مشکلات استان داشتیم که متأسفانه نتایج لازم را دربر نداشت، امید می‌رود سفر وزیر کار دولت سیزدهم به لرستان آثاری روشن، شفاف و تأثیرگذار دربر داشته باشد.

شاهرخی تأکید کرد: با توجه به عدم توسعه در لرستان ضرورت دارد همه پای کار بیاییم تا به قله رفیع و منیع پیشرفت، عدالت و معنویت در این استان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام
captcha