نماینده اصلح منافع ملی را فدای منافع جناحی نمی‌کند
کد خبر: 4201067
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
مشارکت حداکثری، ایران قوی / 17

نماینده اصلح منافع ملی را فدای منافع جناحی نمی‌کند

مشاور وزیر علوم و یک فعال سیاسی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های نماینده اصلح این است که هیچ‌گاه منافع ملی را فدای منافع جناحی و فردی نمی‌کند.

علی اکبر فامیل کریمی، مشاور وزیر علوم و فعال سیاسی همدانعلی اکبر فامیل کریمی، مشاور وزیر علوم و فعال سیاسی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، به بیان ویژگی‌های یک نماینده اصلح پرداخت و اظهار کرد: برای انتخاب یک فرد شایسته باید شاخص‌هایی را در نظر گرفت و بر اساس آن رأی داد، مردم توجه کنند در بین کاندیداها، به فردی رأی دهند که منافع ملی را فدای جریان جناحی و منافع فردی نکند، یک نماینده اصلح قطعا در بستر قانون حرف می‌زند و عمل می‌کند، بنابراین هیچ‌گاه وعده‌هایی نخواهد داد که خارج از چهارچوب قانون و خارج از توانش باشد.

امروزه شرکت در انتخابات و همچنین گزینش افراد صالح و شایسته از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه روزانه صدها کودک فلسطینی زیر بمباران اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند و حتی نفسی از کشورهای اسلامی هم برنمی‌آید. امروزه وضعیت عادی نیست ما در معرکه یک جنگ نیمه جهانی قرار داریم که تلفات سنگینی از جامعه اسلامی می‌گیرد بنابراین حضور در انتخابات و انتخاب فرد شایسته اهمیت ویژه‌ای دارد.

رقابت‌ها نباید تبدیل به دشمنی شود

کاندیداها باید توجه کنند که با بیان گفت‌وگوها و دیالوگ‌ها در زمین دشمن بازی نکنند‌‌. به عبارتی از دشمن شناسی در جریان انتخابات نباید غافل شویم. بزرگترین جفا به مردم این است که رقابت‌ها در جریان انتخابات تبدیل به دشمنی شود.

یک نماینده اصلح تفاوت میان دشمن شناسی و دشمن سازی را به خوبی می‌داند و نسبت به این موضوع حساس است. ما در شرایطی از جامعه جهانی قرار داریم که با رسانه افکار عمومی کاملا ویرانه می‌شود بنابراین لزوم دشمن شناسی بسیار احساس می‌شود.


بیشتر بخوانید:


در شناخت کاندیداهای اصلح، مردم باید از شناخت کلی همچون مدرک تحصیلی، تحصیلات و رزومه کاری عبور کنند، فراتر بروند و به توانمندی و برش کاری ایشان توجه کنند، به سلامت حرکت آنها توجه کنند چرا که قانون به ما اجازه نمی‌دهد مردم را فریب دهیم و با وعده‌های بی‌ربط آنها را فریب دهیم. به جای خوب حرف زدن با مردم رأی آنها را با شام و ناهار برباییم، این توهین به شعور موکلین است. مردم در انتخاب‌های خود به این ملاک‌ها دقت کنند.

یکی از مؤلفه‌های اساسی در ویژگی‌های نماینده اصلح این است که فرد نماینده باید شخصی باشد که در حوزه قانون‌گزاری و نظارت خود را به‌روز کرده باشد، با نگاه‌های فرسوده و کهنه نمی‌توان به مطالبات امروز جوانان پاسخ داد. یکی دیگر از مواردی که مردم در انتخاب خود باید به آن توجه کنند این است که نماینده نباید خود را مورد تأیید یک ارگان یا تشکل و مجمع خاصی معرفی کند. اگر کاندیدی بیان کند فلان ارگان و تشکل مرا انتخاب کرده قطعا مردم باید نسبت به انتخاب چنین شخصی اجتناب کنند.

مردم به صداقت نمایندگان رای دهند

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در انتخاب نماینده اصلح صادق بودن کاندیداست، کسی که صادق بوده و قبلا به سمت تجمل نرفته، دچار رفاه زدگی نشده و همچنین به سمت رانت نرفته باشد. هم‌چنین به گذشته او توجه کنند. مردم باید به شاخص‌ها توجه کنند و بر اساس دایره این شاخص‌ها به نماینده رأی دهند نه دایره شخص و گروه و یک جریان سیاسی‌.

شفافیت در عمل یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای مهم انتخاب اصلح است، هر کسی در هر جایگاهی شفاف عمل کند، مردم در انتخاب خود راحت‌تر خواهند بود. در صورتی که نظارت درستی بر مجلس باشد و قانون‌گزاری درستی انجام بگیرد بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود و از این طریق بسیاری از ناخالصی‌ها را می‌توان زدود. نماینده باید به وظایف خود اشراف کامل داشته باشد و بر اساس آن به مردم وعده بدهد.

یکی از مهم‌ترین اقدامات در تبلیغات نامزدها این است که کارکرد مجلس کاملا برای مردم شفاف شود، بر اساس دانسته‌های خود از وظایف قانون‌گزار تشخیص دهند که کدام نامزد بر خلاف قانون صحبت می‌کند و وعده‌هایی عمل نشدنی می‌دهد. مردم قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند اما تمام دغدغه آنها این است که با معرفت با آنها صحبت شود و به آنها وعده‌هایی داده نشود که عمل شدنی نیست.

عاطفه ابرار پیراسته

انتهای پیام
captcha