تأکید کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر جرم‌انگاری نفرت‌پراکنی
کد خبر: 4203962
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

تأکید کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر جرم‌انگاری نفرت‌پراکنی

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت ویژه وضع قوانینی برای جرم‌انگاری گفتمان مبتنی بر نفرت‌پراکنی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت وضع قوانینی برای جرم‌انگاری گفتمان مبتنی بر نفرت‌پراکنی تأکید کردند.

اعضای این شورا خاطرنشان کردند که این موضوع چیزی است که در ماده هفت و هشت اعلامیه حقوق بشر شورای همکاری خلیج‌فارس در مورد ترویج آزادی مذهب و عقیده و رد تحقیر ادیان و هر نوع نفرت منعکس شده است.

این موضوع در بیانیه دولت قطر ذکر شده است که به نمایندگی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در جریان این نشست منتشر شد.

جوهره بنت عبدالعزیز السویدی، نماینده قطر در دفتر سازمان ملل در ژنو، در سخنانی خاطرنشان کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از آنچه در گزارش گزارشگر ویژه در خصوص پیامدهای خطرناک و مضر گفتمان مبتنی بر نفرت‌پراکنی آمده است، استقبال می‌کنند و تأکید می‌کنند که خطرات و عواقب چنین گفتمانی کمتر از جرم و جنایت‌هایی که جوامع با آن مواجه هستند، نیست.

وی گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با نگرانی پدیده اسلام‌هراسی و پیامدهای خطرناک آن برای حقوق بشر را دنبال می‌کنند و در این زمینه بر سخنان دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی تأکید می‌کنند که گفته بود: عدم تحمل مسلمانان به حد اپیدمی رسیده و پدیده‌ای خطرناک است که باید عمیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha