افزایش اقدامات علیه مسلمانان در فرانسه
کد خبر: 4203578
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

افزایش اقدامات علیه مسلمانان در فرانسه

براساس یک گزارش در سال 2023، اقدامات علیه مسلمانان در فرانسه به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الاستقلال، حوادث علیه مسلمانان فرانسه در سال‌های اخیر متوقف نشده است، اما یک وبسایت انگلیسی فاش کرده است که میزان افزایش این اعمال در سال 2023 نسبت به سال 2022 با افزایشی 30 درصدی همراه بوده است.

به گزارش وب سایت میدل ایست آی، در گزارشی که در نسخه فرانسوی خود منتشر کرده است، از 242 اقدام ثبت شده علیه مسلمانان، بیش از نیمی از آن‌ها در سه ماه آخر سال 2023 انجام شده است.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، این موضوع را به عملیات طوفان الاقصی که توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس علیه اسرائیل و متعاقب آن جنگ همه جانبه اسرائیل علیه غزه انجام شد، نسبت داد.

وی در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: این نشان می‌دهد که درگیری در خاورمیانه عواقب آشکاری بر خاک فرانسه دارد و مسلمانان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در مقابل، وزیر کشور فرانسه از تأسیس انجمنی برای مبارزه با تبعیض و خشونت متأثر بر جامعه مسلمانان فرانسه خبر داد.

در سال 2015 و زمان انجام حملات 13 نوامبر و ماجرای شارلی ابدو، مسلمانان فرانسه بیشترین آسیب را دیدند و سرویس اطلاعات منطقه‌ای مرکزی (SCRT) نزدیک به 430 اقدام خصمانه علیه آن‌ها را ثبت کرد.

در نوامبر 2023، وب‌سایت انگلیسی میدل ایست آی با اشاره به مسئولیت رسانه‌ها و برخی از شخصیت‌های سیاسی، اعلام کرد که جامعه مسلمانان فرانسه در مورد تشدید اسلام‌هراسی در این کشور احساس نگرانی می‌کنند.

عبدالله زکری، رئیس شورای دیانت اسلامی فرانسه در این خصوص، گفت: بسیاری از مساجد و شهروندان مسلمان مورد تهدید مستقیم قرار گرفته‌اند.

در کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی هم موجی از نفرت افسارگسیخته علیه مسلمانان هر روز با مصونیت کامل ابراز می‌شود.

انتهای پیام
captcha