مردم را از مساجد طرد نکنیم
کد خبر: 4205700
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
آیت‌الله سعیدی:

مردم را از مساجد طرد نکنیم

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: ما اگر می‌خواهیم منتظران واقعی حضرت، ولی عصر(عج) باشیم باید بدانیم که امر فرج از مسجد شروع می‌شود؛ یعنی مسجد نقش اول را دارد؛ بنابراین باید با تحمل و هم‌افزایی همه سلیقه‌ها کار‌ها را پیش ببریم و مردم را طرد نکنیم.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در آخرین نشست شورای اقامه نماز استان قم در سال ۱۴۰۲ که 25 اسفندماه در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فرصت‌های معنوی ماه رمضان و نقش مهمی که مساجد در استفاده از این فرصت‌ها دارند، اظهار کرد: مساجد باید استعداد مقابله با جنگ نرم دشمن را داشته باشد و به این حرکت شتاب دهند.

 وی با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب تا کنون متوجه شده است که با هیچ یک از روش‌هایی که در جا‌های دیگر پیروز شده نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی ایران به نتیجه برسد، گفت: کودتا و به‌هم‌ریختن اقوام جواب نداده، حمله دشمن و همراهی تمام کشور‌های متخاصم جواب نداد؛ تهدید و تحریم اقتصادی به نتیجه رسید و در نهایت دشمن به این نتیجه رسیده است که باید مردم را از نظام جدا کند و سرمایه‌گذاری زیادی هم برای این کار انجام داد؛ ولی در انتخابات ملاحظه فرمودید که با لطف امام‌زمان (عج) و تبیین مقام معظم رهبری این نقشه دشمن هم بی‌نتیجه ماند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یکی از جا‌هایی که می‌تواند در مقابله با نقشه‌های دشمن نقش ایفا کند را مساجد دانست و گفت: مساجد باید دارای محافل قرآنی باشند؛ زیرا قرآن راه نجات است؛ مقام معظم رهبری قبل از انقلاب طرح کلی اندیشه اسلامی را مطرح کردند و از درون قرآن محور‌هایی را برای زندگی و حیات مردم استخراج کردند که امسال در یک طرح جامع در محافل قرآنی تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم منتظران واقعی حضرت، ولی عصر عجل‌الله فرجه الشریف باشیم باید بدانیم که امر فرج از مسجد شروع می‌شود؛ یعنی مسجد نقش اول را دارد؛ بنابراین باید با تحمل و هم‌افزایی همه سلیقه‌ها کار‌ها را پیش ببریم و مردم را طرد نکنیم.

سعیدی بازسازی و بهسازی افراد را مسئولیت نظام اسلامی دانست و گفت: نباید از طردشدن و رأی‌نیاوردن برخی از افراد خوشحال بود؛ بلکه باید کاری کنیم که این افراد برای نظام بمانند و از تجربه‌شان استفاده کنند؛ مگر کسانی که در قلوبشان مرض است.

وی با اشاره به نقش سازنده نماز، گفت: باید با عمل خود نماز را ترویج کنیم، وقت نماز به نماز بایستیم و کاری کنیم که با یک تحول درونی و تخلق به اخلاق اسلامی به استقبال شب‌های قدر و سال جدید برویم.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه نباید بگذاریم دلگرمی مردم به نظام، اطاعت از رهبری و حضور بسیج در همه عرصه‌ها کم‌رنگ شود، گفت: اگر شبهه‌ای در میان مردم ایجاد شده نباید ساده از کنار آن بگذریم؛ بلکه باید با عمل خود تبیین کنیم و برای رضای خدا کار کنیم تا خدا هم ما را یاری کند.

انتهای پیام
captcha