برگزاری نمایشگاه اسلام‌هراسی در برلین
کد خبر: 4206091
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

برگزاری نمایشگاه اسلام‌هراسی در برلین

با هدف جلب توجه مردم به وجود برای تبعیض و احساسات ضد مسلمانان (اسلام‌هراسی)، نمایشگاهی حاوی تصاویر مختلف در برلین پایتخت آلمان در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این نمایشگاه روز جمعه 15 مارس (25 اسفند) به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی در مقابل مسجد مولانا در منطقه کروزبرگ برلین افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به همت اتحادیه اسلامی برلین برگزار شده، تصاویر مختلفی شامل حمله به مساجد، به آتش کشیدن مساجد، تبعیض نژادی و تروریسم علیه مسلمانان به نمایش درآمده است.  

برخی از این تصاویر از سوی خبرگزاری آناتولی از حملات به مساجد و تبعیض نژادی علیه مسلمانان در آلمان تهیه شده و همچنین مجموعه‌ای از اخبار منتشر شده در مطبوعات آلمان در مورد حملات و تبعیض علیه مسلمانان نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

مراد گل، رئیس اتحادیه اسلامی برلین در سخنرانی خود در افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: اعلام روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی در حالی فرارسیده است که تعصب، تبعیض و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان به طرز نگران‌کننده‌ای در نقاط مختلف جهان در حال افزایش است.

وی افزود: اتحادیه اسلامی برلین با برگزاری این نمایشگاه می‌خواهد پیامی قوی درباره لزوم مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان به جهان ارسال کند.

وی با اشاره به کشتاری که در شهر کرایست چرچ نیوزلند در 15 مارس 2019 رخ داد، گفت: این جنایت یک مصداق غم‌انگیز از خصومت با اسلام بود و نشان داد که تعصب و نفرت نسبت به یک گروه از مردم می‌تواند به کجا منجر شود.

وی با اشاره به افزایش حملات به اماکن مقدس و جوامع اسلامی در سال‌های اخیر، از اقدام تروریستی آتش زدن مسجد مولانا در سال 2014 نیز یاد کرد.

گل تأکید کرد: ما به عنوان مسلمانان آلمان خواستار مبارزه سخت و مؤثر علیه نژادپرستی و انواع تبعیض علیه مسلمانان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از سیاستمداران انتظار داریم که آشکارا متعهد به محافظت از اماکن مذهبی و تضمین انجام آزادانه مناسک مذهبی باشند.

رئیس اتحادیه اسلامی برلین بر لزوم ایجاد و اجرای طرح های آموزشی که به تنوع مذهبی و فرهنگی در آلمان اهمیت می‌دهد و ایجاد زمینه‌های گفت‌وگوی مؤثر برای تقویت و حمایت از احترام متقابل میان پیروان ادیان مختلف تأکید کرد.

سرکنسول ترکیه در برلین نیز در جریان بازدید از این نمایشگاه به پنجمین سالگرد حمله تروریستی در شهر کرایست چرچ نیوزلند که منجر به کشته شدن 51 نفر از جمله یک شهروند ترکیه شد، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی به وضوح میزان خشونت و فاجعه‌ای را آشکار کرد که اسلام‌ستیزی می‌تواند ایجاد کند.

وی افزود: در این دوره حساس که نفرت از دین در حال افزایش است، همه ما وظایف بسیار ویژه‌ای برای ترویج احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز داریم.

سرکنسول ترکیه در برلین بر لزوم استفاده از این فرصت برای تأکید بر اهمیت همبستگی در مقابله با حملات علیه قرآن کریم، مساجد و سایر ارزش‌های دینی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha