آماده‌باش پلیس نروژ برای مقابله با تهدید مساجد
کد خبر: 4209271
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶

آماده‌باش پلیس نروژ برای مقابله با تهدید مساجد

تهدیدات انجام شده علیه مساجد در نروژ باعث شده است تا پلیس این کشور خود را آماده این تهدیدات کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، فرماندهی پلیس نروژ تصمیم گرفته است تا نیروهای خود را به دلیل تهدیدات دریافتی علیه جامعه مسلمان تا اطلاع ثانوی به حالت آماده‌باش درآورده و آن‌ها را به سلاح تجهیز کند. 

پلیس با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که علت این تهدیدات مسائل فرقه‌ای است که متأثر از برگزاری عید فطر در هفته آینده است. 

در همین رابطه رور هانسن، سخنگوی پلیس با بیان اینکه تهدیدات مطرح شده علیه مساجد است، تصریح کرد که پلیس سطح هشدار خود برای این تهدیدات را بالا نبرده و این تهدیدات را به عنوان تهدیدی متوسط ارزیابی کرده است. 

افسران پلیس به طور کلی در منطقه اسکاندیناوی سلاح حمل نمی‌کنند، اما به طور استثنایی مجاز به انجام این کار هستند، همانگونه که در دوره عید پاک از 27 مارس تا 2 آوریل اتفاق افتاد.

گزارش‌هایی مبنی بر تشدید حوادث اسلام‌هراسی در قاره اروپا منتشر شده که متأثر از موج فزاینده مهاجرت طی سال‌های گذشته و واکنش‌های اخیر به جنگ ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه غزه است. 

ماریون لالیس، هماهنگ‌کننده کمیسیون اروپا برای مبارزه با نفرت علیه مسلمانان، پیشتر گزارش داده بود که احساسات ضد مسلمانان در اروپا پس از 7 اکتبر افزایش یافته است و بر لزوم مستندسازی موارد نفرت و افزایش آگاهی برای مبارزه با آن تأکید کرده بود.

انتهای پیام
captcha