از حمله رژیم اشغالگر به مجتمع پزشکی شفا تا بالاگرفتن اختلاف در ائتلاف صهیونیست‌ها
کد خبر: 4206335
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۷
با تحولات فلسطین

از حمله رژیم اشغالگر به مجتمع پزشکی شفا تا بالاگرفتن اختلاف در ائتلاف صهیونیست‌ها

پس از گذشت صد و شصت و چهار روز از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم به مجتمع پزشکی شفا در شمال غزه یورش برد، از سویی اختلاف در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی بر سر تداوم مذاکرات با حماس بالاگرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در یکصد و شصت و چهارمین روز از جنگ نوار غزه و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء در شمال غزه یورش برد که منجر به شهادت، مجروح شدن و دستگیری ده‌ها تن شد.

ارتش اشغالگر همچنین اسماعیل الغول، خبرنگار الجزیره و کارکنان مطبوعاتی که با او کار می‌کردند را در حین پوشش خبری حمله به مجتمع شفا در شهر غزه دستگیر اما پس از فشارهای بین‌المللی، او را آزاد کرد.

همچنین نظامیان صهیونیست فایق المبحوح، رئیس عملیات پلیس در نوار غزه و هماهنگ کننده کمک‌رسانی به نوار شمالی را ترور کردند.

با افزایش فشار بین‌المللی و انتقاد از رژیم صهیونیستی، سازمان ملل هشدار داد که جان بیش از یک میلیون نفر از ساکنان نوار غزه در خطر است. برنامه جهانی غذا نیز نسبت به شبح قحطی هشدار داد.

مقامات رژیم صهیونیستیی: نتانیاهو اختیارات هیئت مذاکره کننده را کاهش داد

روزنامه جروزالم پست به نقل از مقامات رژیم صهیونیستیی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، به هیئت مذاکره کننده اختیار بسیار کمتری نسبت به درخواست فرماندهان امنیتی داده است.

مقامات رژیم صهیونیستیی گفته‌اند که نتانیاهو خطوط قرمز سخت‌تری را در مورد لیست اسیران فلسطینی در این معامله تعیین کرده است.

کانال 12 رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر از ملاقات رئیس سرویس امنیت داخلی(شین بت) و رئیس بخش اطلاعات نظامی(امان) با باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا که به رژیم صهیونیستی سفر کرده است، جلوگیری کرده است.

اسموتریچ خواستار افزایش شهرک سازی در پاسخ به تحریم های اروپا است

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی گفت: تقویت شهرک‌ها پاسخ مناسب به تحریم‌های اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه تصمیم گرفت که تحریم‌های فردی را علیه شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستیی که در اقدامات خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها شرکت داشتند، اعمال کند.

سالیوان بر تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد وضعیت غزه گفت‌وگو کردند و بایدن بر تعهد خود به امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

سالیوان افزود: رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از تیپ‌های حماس را منهدم کرد و بر اساس آنچه او گفت، هزاران جنگجو از جمله مروان عیسی کشته شده‌اند.

او فاش کرد: رژیم صهیونیستی هنوز هیچ طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان در رفح ارائه نکرده است و خاطرنشان کرد که نتانیاهو با اعزام تیمی به واشنگتن برای گفت‌وگو در مورد عملیات نظامی در رفح موافقت کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: هرگونه عملیات زمینی بزرگ در رفح اشتباه خواهد بود و هرج و مرج در غزه را بیشتر خواهد کرد.

 محکومیت ترور فایق المبحوح

دفتر رسانه‌ای حکومت غزه در نوار غزه ترور سرتیپ  فایق المبحوح،  مسئول هماهنگی کمک‌رسانی به شمال غزه را از سوی  رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

این دفتر گفت که سرتیپ المبحوح در حال انجام کارهای غیرنظامی صرفاً بشردوستانه بود و خاطرنشان کرد که هدف قرار دادن افراد متولی امور بشردوستانه توسط اشغالگران بدون هیچ شکی تأیید می‌کند که آنها با تمام قدرت به دنبال گسترش هرج و مرج در نوار غزه هستند.

انتهای پیام
captcha