مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وظایف خویش را بشناسند
کد خبر: 4206781
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
آیت‌الله سعیدی:

مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وظایف خویش را بشناسند

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه هر دستگاه و شخصی وظیفه و حدودی دارد و باید حدود خود را بشناسد، گفت: این حدود وظایف باید به دیگران هم ابلاغ شود و این اطلاع‌رسانی تکلیف مردم را با این دستگاه و یا فرد مسئول مشخص می‌کند و انتظارات و توقعات از او بالا نمی‌رود.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری قم که روز گذشته 3 فروردین‌ماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: هر چیزی علت و سببی دارد و خداوند پرهیز می‌کند که چیزی را بدون سبب و علتش فراهم کند؛ ازاین‌رو کار‌ها باید به‌تدریج و گام‌به‌گام محقق شود.
 
وی با بیان اینکه هر دستگاه و مسئولی وظیفه و حدودی دارد و باید حدود خود را بشناسد، گفت: این حدود وظایف باید به دیگران هم ابلاغ شود و این اطلاع‌رسانی تکلیف مردم را با این دستگاه و یا فرد مسئول مشخص می‌کند و انتظارات و توقعات از او بالا نمی‌رود.
 
امام‌جمعه قم با بیان اینکه عدم معرفت به حدود و وظایف یکی از لغزشگاه‌های برخی دستگاه‌ها و مسئولان است، گفت: نتیجه این عدم معرفت و حرکت در غیر مسیر تعیین شده این شده که هم انتظارات و توقعات مردم بالا رفته، هم ترک فعل اتفاق افتاده و هم کسی پاسخگو نیست.
 
وی یکی از کار‌های خوب و مهم اعضای شورای شهر را شناخت حد و حدود خود و عمل بر اساس آن دانست و گفت: افرادی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست‌جمهوری هم انتخاب می‌شوند باید وظایف و حد و حدود فعالیت خود را بدانند و به مردم هم ابلاغ کنند تا انتظارات از آن‌ها بر اساس مسئولیتی که بر عهده دارند باشد.
 
سعیدی گفت: کسی که تمام توان خود را بری کار گذاشته و مدت‌ها است عملکردش خوب بوده را نباید به‌خاطر یک مشکل که دارد کنار گذاشت؛ زیرا هر فرد ممکن است مشکل و ایرادی داشته باشد؛ ولی نباید به‌خاطر یک ایراد تمام عملکردش زیر سؤال برود.
 
وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید مواظب اطرافیان خود هم باشند، گفت: بازتاب عملکرد اطرافیان از جمله خانواده، بستگان و همکاران در کار ما هم تأثیر دارد و مردم هم حواسشان باشد که همه کار‌های فرزندان را به‌پای پدر و مادر ننویسند.
انتهای پیام
captcha