حمله به کنسولگری ایران نتیجه استیصال اسراییل است
کد خبر: 4208335
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۱

حمله به کنسولگری ایران نتیجه استیصال اسراییل است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه اسرائیل پس از الهام گرفتن محور مقاومت از انقلاب اسلامی ایران کاملا کشور ما را دشمن خود می‌داند، گفت: در حقیقت دشمن اصلی اسرائیل آرمان‌ها و اعتقادات کشور ما است‌؛ لذا حمله به کنسولگری ایران در سوریه نتیجه استیصال اسرائیل بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلال سبحانی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همداناطلاع دقیق اسرائیل از حضور مقامات ارشد نیروی قدس سپاه در ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بار دیگر نشان داد که نفوذ نیروهای اطلاعاتی در دستگاه‌های امنیتی و نظامی ایران بسیار جدی است. در روز ۱۳ فروردین ارتش اسرائیل، در یک حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق 13 عضو ارشد سپاه پاسداران را به شهادت رساند.

این نخستین بار نیست که اسرائیل اماکن دیپلماتیک ایران را مورد تعرض قرار می‌دهد. در بهمن 1362 نیروهای اطلاعاتی اسرائیل در یک بسته پستی، کتابی نفیس را برای علی اکبر محتشمی پور، سفیر ایران در دمشق ارسال کردند که در آن یک بمب کار گذاشته شده بود. البته محتشمی پور از این سوءقصد جان سالم به در برد. با این حال این حادثه بیشتر نوعی عملیات تروریستی محسوب می‌شد که اسرائیل در سال‌های اخیر حتی در خاک ایران نیز بارها انجام داده است.

اما حادثه اخیر به لحاظ ابعاد و شکل اجرای آن نوعی عملیات جنگی بود که علیه کنسولگری که جزئی از خاک ایران محسوب می‌شود، انجام گرفت. لذا می‌توان گفت این مهم‌ترین اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران در 45 سال گذشته بوده است. از سوی دیگر باید گفت در ماه‌های اخیر این دومین تجاوز نظامی به خاک ایران (بعد از قضیه پاکستان) محسوب می‌شود. اینکه شرایط بین‌المللی این تجاوزات را به ایران تحمیل کرده است یا برخی تصمیمات داخلی و بعضا اشتباه یا بی‌تصمیمی‌ها چنین شرایطی را ایجاد کرده است قابل بررسی است. با این حال عادی شدن این موضوع بسیار خطرناک است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلال سبحانی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اسرائیل از طراحی‌های دقیق حماس و نیروهای مقاومت آسیب دیده و در جنگ غزه دستاورد خاصی را نداشته جز اینکه افکار عمومی جهان اقدامات این رژیم منحوس را محکوم کرده، همین امر اسرائیل را به درماندگی کشانده و در پی دستاویزی برای ایجاد دشمن خارجی است تا از این طریق بتواند اتحاد نیروهای داخلی و هم پیمانان خارجی خود را جلب کند.

حمله به کنسولگری یک کشور به مفهوم تجاوز به خاک همان کشور است بنابراین اسرائیل به خاک کشور ما حمله کرده است، قطعا این اقدام و به شهادت رساندن فرماندهان عالی رتبه سپاه قدس بی‌پاسخ نخواهد ماند و اسرائیل باید منتظر پاسخ سخت باشد.

مشکل ما با اسرائیل زمینه تاریخی و اعتقادی دارد اسرائیل پس از الهام گرفتن محور مقاومت از انقلاب اسلامی ایران کاملا کشور ما را دشمن خود می‌داند در حقیقت دشمن اصلی اسرائیل آرمان‌ها و اعتقادات کشور ما است‌ و از کمک‌های مادی و معنوی ایران به جبهه مقاومت بسیار رنج می‌برد. به عبارتی اگر انقلاب اسلامی ایران نبود هیچ‌گاه محور مقاومت شکل نمی‌گرفت.

روحیه بخشیدن به نظامیان اسرائیلی هدف دیگر اسرائیل از حمله به کنسولگری ایران

بنابراین این امر طبیعی است که این غده سرطانی با نظام جمهوری اسلامی ایران در بیفتد. از طرف دیگر فشار افکار عمومی دنیا در محکوم کردن نسل کشی و کودک کشی در غزه نیز اسرائیل را به استیصال کشانده است. در حقیقت این رژیم غاصب درصدد این است که خود را از این مخمصه نجات دهد که البته این تصمیم به نوعی حماقت اسرائیل را تأیید می‌کند چرا که کشته شدن چندین فرمانده نیروی قدس از طرف ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در شرایط اخیر اسرائیل تقریبا حمایت آمریکا و ناتو را از دست داده است و حمله به کنسولگری ایران را روزنه امیدی می‌داند تا بتواند آمریکا را با خود همراه کند. در این بین پاسخ ایران قطعی و حتمی است اما ورود مستقیم و یا غیر مستقیم ایران به این مسئله قطعا با نظرات کارشناسان زبده ایرانی انجام خواهد گرفت. یکی از ابعاد ورود مستقیم ایران به جنگ با اسرائیل این است که شعاع درگیری بیشتر خواهد شد و اسرائیل از این طریق به اهداف خود می‌رسد و حمایت آمریکا را در جهت جنگ با ایران جلب می‌کند که البته فرماندهان ایرانی هیچ گاه توپ را در زمین دشمن نخواهند انداخت.

گر چه در ماه‌های اخیر اسرائیل با اقداماتی علیه ایران گستاخی‌هایی خود را گسترش داده است اما باید به تصمیم فرماندهان عالی رتبه کشور در جهت انتقام سخت از اسرائیل اعتماد کنیم اما در مجموع باید اقدامات بازدارنده اتفاق بیافتد. از طرفی هم لزوما پاسخ‌هایی که ایران می‌دهد به علت مسائل امنیتی گزارش نمی‌شود و اسرائیل نیز موضع ضعف خود را قطعا علنی نمی‌کند و البته پاسخ ها با ملاحضه همه جوانب و سنجیده شدن شرایط اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از اهداف مهم اسرائیل از حمله به کنسولگری ایران در سوریه را می‌توان روحیه بخشیدن به نظامیان عنوان کرد چراکه شاهد فرسوده شدن آنها در جنگ با غزه هستند و انتظار داشتند بسیار زودتر از اینها پرونده مردم غزه را بپیچند که با مقاومت مردم مواجه شدند.

در مجموع دکترین نظامی اسرائیل همواره وارد جنگ های سریع و زودبازده می‌شوند اما وقتی این جنگ‌ها طولانی شود هزینه بر خواهد بود و تمهیدات لازم اندیشیده نمی‌شود و نظامیان توان روحی و جسمی خود را از دست می‌دهند اما اسرائیل با این اقدام علیه ایران درصدد بازگرداندن روحیه به نظامیان خود بوده است.

انتهای پیام
captcha