نخستین «جشنواره استانی قرآن و عترت» در دانشگاه مازندران برگزار شد
کد خبر: 4211095
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
با حضور ۱۳۰ متسابق قرآنی

نخستین «جشنواره استانی قرآن و عترت» در دانشگاه مازندران برگزار شد

نخستین «جشنواره استانی قرآن و عترت» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان مازندران با محوریت سبک زندگی اسلامی، 29 فروردین‌ماه در دانشگاه مازندران برگزار شد.

برگزاری نخستین «جشنواره استانی قرآن و عترت» در دانشگاه مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، «نخستین جشنواره استانی  قرآن و عترت حیات» ویژه دانشجویان با محوریت سبک زندگی اسلامی با حضور ۱۳۰ نفر از آقایان و بانوان دانشجو از صبح روز ۲۹ فروردین ماه تا عصر همان روز در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران در بابلسر، برگزار شد.

این دوره از مسابقات با عنوان «حیات» (حس یک انتخاب تازه) و با گرامیداشت دومین کنگره گرامیداشت ۱۰ هزار شهید استان مازندران در بخش‌های حفظ آیات، حفظ سور منتخب، قرائت تقلیدی، اذان تقلیدی، عکاسی، گرافیک، پادکست، خوشنویسی، دعا خوانی و مداحی در دانشکده هنر دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که تا عصر دیروز با قضاوت آقایان و بانوان داور، ادامه داشت نفرات برتر اول و دوم هر رشته مشخص شده و در مسابقات سراسری راه می‌یابند.

در اختتامیه این دوره از مسابقات که عصر همان روز با حضور شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران و حسینی کریمی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه مازندران، محمد بابایی، معاون قرآن عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، در آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

 امیر سادات کرمی، مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلای مازندران با خطاب به شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، اظهار کرد: شما قرآنیان منور‌های درخشان دانشگاه هستید که با نورانیتی که دارید مانع گمراهی دیگران و قرار گرفتن آنها در مسیر گناه و ظن و بدگمانی می‌شوید.

وی با بیان اینکه این نوع فعالیت‌ها بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری است، افزود: بنده وجدی که از این دست برنامه قرآنی دارم در هیچ برنامه‌ای نداشتم.

سادات کرمی با تأکید بر اینکه امیدوارم تعداد قرآنیان هر روز بیشتر و برکات حضور حاملان وحی در دانشگاه تسری یابد، اظهار کرد: ما در زمینه قرآنی کوتاهی کردیم، تکریم قاری و حافظ قرآن قرآن تکریم قرآن است ما در این راستا در ابتدای راه هستیم.

ساداتی با بیان اینکه، اصل تکریم قرآن و قاری است و مسابقه قرآن بهانه است، افزود: در ادبیات دینی ما آمده است: حضور یک عالم در یک شهرستان مانع ورود بلا در آن شهر می‌شود لذا حاملان و قاریان قرآن باید قدر خود را بدانند.

در ادامه محمد بابایی، معاون قرآن عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، گفت: در ادبیات دینی ما آمده است: قیامت که شد همه به صف می‌شوند، اما بین جمعیت یک شخصیتی به شکل انسان نورانی حرکت می‌کند و کند و به بهشت می‌برند. آن شخص قرآن کریم و آن کسایی که با خود همراه می‌کند و برد کسانی هستند که حق قرآن کریم را در دنیا ادا کردند.

وی افزود: عنوان «حیات» در این مسابقات به معنای حس یک انتخاب تازه، است و شعار ما همه‌گیر شدن قرآن کریم است و معتقدیم هر شخص با هر شیوه و مدل فکری نباید از قرآن بی‌بهره بماند.

بابایی با بیان اینکه همه قرآن با چند دسته موضوعی کلی دسته‌بندی می‌شود، تصریح کرد: آیات خداشناسی، آیات درباره جهان‌بینی، آیات انسان‌شناسی، آیات احکام، آیات اعجاز علمی و... از جمله موضوعات قرآن کریم است و این کتاب در حقیقت دفترچه هدایت بشر است. 

وی افزود: افزایش ایمان و رفع مهجوریت قرآن دو وظیفه فعالان قرآنی است امیدواریم این مهجوریت قرآن با ترویج مفاهیم قرآن با انواع ابزار‌های هنری کاهش یابد.

در این مراسم از مادر گرامی شهید آرمان نعمتی از حافظان قرآن کریم تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha