
به گزارش ایکنا، اسماعیل عاکفی، نویسنده کتاب
«قرآن و بنی اسرائیل تدبری در خصوص یهود و نصاری» درباره هدف نگارش این کتاب گفت: آشنایی مردم با مفاهیم قرآن کریم هدف اصلی نگارش این کتاب بوده است. همواره خود را مأمور به آشناسازی مردم با قرآن کریم میدانم و به بهانه هر مسئلهای به دنبال آن هستم تا از منظر مصحف شریف به مسائل بپردازم.
وی ادامه داد: طبیعتاً «طوفانالأقصی» و بعد از آن حملات ناجوانمردانه اسرائیل و رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، من را بر آن داشت تا به این موضوع بپردازم که این قوم از نگاه قرآن دارای چه شخصیتی هستند؛ قرآن، مرجعی متقن و مطمئن است و از آنجا که کتابی است که میان شیعیان و اهل تسنن مشترک و مورد وثوق آنهاست، لذا نگاه و نسبتی که قرآن به قوم یهود، صهیونیست و همچنین مسیحیهای صهیونیست دارد، میتواند جالب توجه باشد.
این مدرس مفاهیم و تدبر در قرآن تصریح کرد: از آنجا که مسئله طوفانالأقصی موضوع روز بود، لذا نزدیک به چهار ماه به شکل شبانهروزی بر روی این موضوع کار کردم و بهمنماه گذشته کار تألیف کتاب را به پایان رساندم. پس از طی مراحل اداری و تشریفاتی و صدور مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمه خردادماه، کتاب به زیور طبع آراسته و روانه بازار شد.
وی گفت: شیوه ارائه مطالب این کتاب تدبری است. سبک خاصی در حوزه تدبر در قرآن را در این کتاب پیش گرفتم. ذیل آیات استخراج شده و به منظور فهم بیشتر به تفسیر المیزان علامه فقید طباطبایی نیز مراجعه داشتم، اما به دنبال آن بودم که تفاسیر مربوط به آیات مورد نظر عیناً براساس تفسیر المیزان تنظیم نشود و لذا مطالب خود را براساس برداشتهایی که از تفاسیر داشتم، در این کتاب به نگارش درآوردم.
عاکفی تأکید کرد: در این کتاب به جای فصلبندی، به 12 پرسش پرتکرار در مورد موضوع پاسخ داده شده است و براساس یک ترتیب منطقی پشت سر هم در کتاب آمده و به فراخور اهمیت پرسش، تعداد صفحات اختصاص یافته به پاسخها متفاوت است، مثلاً یکی از پرسشهایی که به آن پاسخ داده شده، این است که آیا میشود با قوم یهود و نصارا مراوده داشت؟
وی در پایان گفت: این کتاب در 128 صفحه و با قیمت 90 هزار تومان عرضه شده است. البته برخی از دوستان به جهت فراگیر شدن عرضه کتاب «قرآن و بنیاسرائیل تدبری در خصوص یهود و نصاری» در قالب نذر فرهنگی اقدام به خرید نسخههایی از آن کردهاند تا به این واسطه کتاب به دست علاقهمندان برسد.
انتهای پیام
انتشارات آشنا .