اداره بهداشت استان کربلا اعلام کرد برنامهریزی این اداره برای مدیریت اوضاع بهداشتی و درمانی زائران در روز عاشورا، به پایان رسیده است. 
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اداره بهداشت کربلا در بیانیهای اعلام کرد که برنامهریزی سالیانه ویژه مراسم عاشورا تکمیل شده است و مقامات استانی همه توان خود را برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی و تأمین نیازهای شرکتکنندگان در این مراسم به کار گرفتهاند.
طبق این بیانیه، مؤسسات بهداشتی و درمانی مشمول این برنامه، از طریق اتاق عملیات اداره بهداشت و با هماهنگی وزارت بهداشت، مقامات استانی، نهادهای خدماتی و عتبات مقدس حسینی و عباسی، همچنین ادارات بهداشت استانهای همجوار، مدیریت خواهند شد.
در چارچوب این برنامه 101 دستگاه آمبولانس مجهز به دارو و لوازم ضروری در مناطق پر ازدحام، بهویژه هنگام مراسم «طویریج» مستقر خواهند شد.
همچنین 8 بیمارستان دولتی و 4 بیمارستان خصوصی در اختیار اداره بهداشت قرار میگیرند تا بیماران اورژانسی را پذیرش کنند. علاوه بر آن، پایگاههای پزشکی در مرکز جراحی تخصصی حضرت زینب کبری(س) دایر میشوند و 55 تیم بهداشتی نیز وظیفه نظارت بر آب آشامیدنی و غذای ارائهشده به زائران را بر عهده دارند.
در پایان این بیانیه آمده است: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در برابر بیماریهای واگیردار، اولویت اصلی این برنامه است. همچنین از شهروندان، زائران، مسئولان موکبها و خادمان هیئتهای حسینی خواسته شده تا توصیهها و دستورالعملهای بهداشتی اعلام شده از سوی نهادهای بهداشتی را رعایت کنند تا سلامت خود و دیگران را در برابر بیماریهای واگیردار حفظ کنند.
انتهای پیام