کد خبر: 4320693
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۸
خان‌محمدی خبر داد

اهدای ۳۹ کلاس درس به دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از اهدای ۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی به دانش آموزان دارای نیاز‌های ویژه خبر داد.

اهدای 39 کلاس درس به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، ضمن گرامیداشت این روز از بهره‌برداری مجموعه‌ای جدید از فضا‌های آموزشی و ورزشی ویژه دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه خبر داد و اظهار کرد: با تلاش همکارانم در سراسر کشور و مشارکت خیرین نیک‌اندیش، ۳۹ کلاس درس استاندارد و ۲ سالن ورزشی مجهز برای این دانش‌آموزان عزیز احداث و به بهره‌برداری رسیده است. 

وی افزود: در سالروز جهانی معلولان مدارس ۶ کلاسه مشهد مقدس، ۳ کلاسه قوچان، ۶ کلاسه اوتیسم قوچان، ۶ کلاسه نیشابور، ۳ کلاسه چناران همگی دراستان خراسان رضوی به همراه مدرسه ۱۲ کلاسه شیروان در خراسان شمالی و ۳ کلاسه هامون در سیستان و بلوچستان و ۲ سالن ورزشی در شیروان خراسان شمالی و شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان به دانش آموزان عزیز دارای نیاز‌های ویژه تحویل شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر رویکرد عدالت‌محور و انسان‌دوستانه سازمان در توسعه فضا‌های آموزشی افزود: تمامی مدارس احداثی جدید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که شرایط تحصیل دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه در کنار سایر دانش‌آموزان، به شکل کاملاً استاندارد و مناسب فراهم باشد. این موضوع یکی از اصول قطعی ما در طراحی فضا‌های آموزشی آینده‌نگر و فراگیر است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت فراهم‌ کردن زیرساخت‌های مناسب‌سازی‌شده برای این گروه از دانش‌آموزان بیان کرد: ایجاد کلاس‌های درس تخصصی، مسیر‌های دسترسی مناسب، فضا‌های توان‌بخشی و سالن‌های ورزشی استاندارد، نقشی مهم در ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارت‌های فردی، اجتماعی و جسمانی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ایفا می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق، روند توسعه فضا‌های آموزشی مناسب‌سازی‌شده در تمام استان‌ها با سرعت قابل‌قبول و کیفیت مطلوب در حال اجراست و تلاش می‌کنیم تمامی پروژه‌های جدید با رعایت کامل اصول مدرسه‌سازی فراگیر ساخته شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌های مناسب‌سازی‌شده بیان کرد: توجه به تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان دارای معلولیت، نه یک رویکرد حمایتی، بلکه تعهدی عمیق به عدالت آموزشی و کرامت انسانی است؛ تعهدی که مسیر دستیابی به آینده‌ای برابر و شکوفایی استعداد‌های پنهان و آشکار این عزیزان را هموار می‌کند.

رئیس سازمان در پایان ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و همراهی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: امیدواریم با ادامه این مسیر و هم‌افزایی دستگاه‌ها، شاهد توسعه روزافزون فضا‌های آموزشی متناسب با نیاز همه دانش‌آموزان در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام
خبرنگار:
سمیه قربانی
دبیر:
فاطمه بختیاری
captcha