به گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا طلایی، معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس هیأت مدیره مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز چهارشنبه 26 فروردین در سفر به شیراز و دیدار با آیتالله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، به تشریح جایگاه این سازمان در سفره مردم پرداخت و اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی در ایام پرترافیک تقویمی، بهویژه در بازههای زمانی خاص مانند نوروز و ماه مبارک رمضان، به عنوان بازوی اجرایی دولت در تأمین و توزیع کالاهای اساسی عمل میکند و در این راستا تمامی ظرفیتها برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به ظرفیتهای بیبدیل کشاورزی در پهنه استان فارس، تصریح کرد: اولویت اصلی ما پیوند مستقیم میان تولید، توزیع و مصرف است تا با ایجاد یک بازار باثبات و عادلانه، هم سود واقعی به جیب کشاورز برود و هم مصرفکننده نهایی کالا را با قیمت مناسب دریافت کند.
در ادامه این نشست، آیتالله لطفالله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با قدردانی از اقدامات مجموعه تعاون روستایی و جهاد کشاورزی، کشاورزان را ستون فقرات تولید ملی توصیف کرد و گفت: حمایت از تولید داخلی، تسهیل دسترسی زارعان به بازارهای فروش و توسعه روشهای نوین کشت باید در صدر اولویتهای اجرایی قرار گیرد.
وی همچنین خواستار نگاه ویژه مسئولان به ارتقای سطح معیشتی و اشتغالزایی در مناطق روستایی شد و بهرهگیری از توانمندیهای مردمی را کلید پیشبرد اهداف توسعهای در بخش کشاورزی دانست.
احد بهجت حقیقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این نشست گزارشی جامع از اقدامات صورت گرفته در شبکه تعاون روستایی و بخش کشاورزی استان ارائه کرد.
وی در این گزارش به تشریح گامهای برداشته شده در راستای حمایت از تولیدکنندگان استانی و برنامههای تنظیم بازار برای جلوگیری از نوسانات قیمتی پرداخت.
انتهای پیام