مراسم بزرگداشت استاد محمدتقی مروت برگزار شد + عکس
کد خبر: 3542297
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
در مسجد امام صادق(ع)؛

مراسم بزرگداشت استاد محمدتقی مروت برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم بزرگداشت استاد محمدتقی مروت، امروز، 10 آبان‌ماه با حضور پرشور قرآنیان و عموم مردم در مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت مرحوم استاد محمدتقی مروت، نخستین شیعه و ایرانی حائز رتبه بین‌المللی در مسابقات جهانی قرآن مالزی در سال 1352 و بنیانگذار قرائت صحیح و اصولی قرآن در کشورمان امروز، 10 آبان‌ماه از ساعت 15 در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین آغاز شد.
امین پویا قاری قرآن

در ابتدای این مراسم که با اجرای هادی صلح‌جو، کارشناس ـ مجری شبکه قرآن و معارف سیما و با حضور قاریان، حافظان، مدیران و مسئولان قرآنی کشورمان همراه بود، امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان، آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم را تلاوت کرد و در ادامه حمیدرضا رمضان‌پور از ذاکرین اهل‌بیت(ع) به مداحی پرداخت و سپس قرائت محمدحسین موحدی، قاری جوان ممتاز کشورمان از سوره مبارکه فاطر در مسجد طنین انداز شد. این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن پخش شد.
مراسم بزرگداشت استاد محمدتقی مروت برگزار شد + عکس
سروده‌ و ابیاتی از مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی کشورمان در وصف استاد مروت توسط مجری برنامه قرائت شد و در ادامه سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت و مدرس قرآنی کشورمان به سخنرانی پرداخت. تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی از سوره مبارکه الرحمن بخش دیگر این مراسم بود. سخنرانی حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمدعلی غروی پایان بخش این مراسم بود.
یادآور می‌شود، خادم‌القرآن محمدتقی مروت در 21 مهرماه امسال مصادف با عاشورای حسینی 1438 ه.ق در سن 72 سالگی در تورنتو کانادا و همزمان با دومین سالگرد درگذشت زنده‌یاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) که همیشه مرحوم مروت به دوستی با این استاد قرآنی مباهات می‌کرد به ملکوت اعلی پیوست.
برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک شود.
مطالب مرتبط
captcha