جلسه‌ قرائت قرآن حجت‌الاسلام مشایخی در مسجدی به عمر یک قرن‌و‌نیم + صوت و عکس
کد خبر: 3609229
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

جلسه‌ قرائت قرآن حجت‌الاسلام مشایخی در مسجدی به عمر یک قرن‌و‌نیم + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن حجت‌الاسلام محمدرضا مشایخی، مدرس قرآن در مسجد امام حسن مجتبی(ع) حوالی چهارراه سیروس تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مشایخی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حجت الاسلام محمدرضا مشایخی، مدرس قرآن کریم و امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) در مسجدی که عمری بیش از یک قرن‌ونیم دارد و در ابتدا به نام مسجد «طالانچی» معروف بود، برگزار می‌شود.

مسجد امام حسن مجتبی(ع)، واقع در خیابان مصطفی خمینی، چهارراه سیروس، پانزده خرداد شرقی، شب گذشته، 22 خرداد، از ساعت 23 الی 2:30 بامداد با حضور قاریان از نقاط مختلف تهران برگزار شد.

هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود از قرآن بهره گیرد+صوت و عکس

این جلسه قرآن از جلسات باسابقه تهران محسوب می‌شود که حدود ۳۳ سال، سابقه برگزاری دارد و قاریان ممتازی به جامعه معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام مشایخی، مدرس این جلسه از معدود قاریان ایرانی است که به کشور مصر سفر کرده است. در سال ۱۳۸۲ که قاری بین‌المللی کریم منصوری، برای مأموریت کاری در مصر فعالیت داشت، از ایشان دعوت کرد و به سختی به حجت‌الاسلام مشایخی ویزا داده شد. این مدرس حوزه و دانشگاه در آن سفر نوارهای صوتی ماندگار زیادی از استاد محمد صدیق منشاوی به ایران آورد و در اختیار رادیو قرآن قرار داد.

هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود از قرآن بهره گیرد+صوت و عکس

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام مشایخی، دقایقی به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه غافر پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. در این جلسه، اعضا به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید از ادامه درس جلسه و یا به ارائه تلاوت‌های تقلیدی پرداختند و حجت‌الاسلام مشایخی نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

در پایان این جلسه، حجت‌الاسلام مشایخی با بیان اینکه خدا را شاکریم از اینکه ما را با قرآن آشنا کرد و این لذت شنیدن و همراهی با قرآن را در کام ما قرار داد، تصریح کرد: این نعمت الهی است و نعمت را باید شکر کرد که اگر شکر نکنیم از ما گرفته می‌شود. البته گاهی از اوقات متوجه می‌شویم که از ما گرفته شده است؛ آن زمان‌هایی که توفیق حضور در جلسه قرآن را نمی‌یابیم؛ برای خودم هم اتفاق افتاده است و این اعتقاد را دارم که واقعا کاری کرده‌ام که خداوند این توفیق را از بنده گرفته است.

هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود از قرآن بهره گیرد+صوت و عکس

این قاری و مدرس قرآن ادامه داد: این خیلی مهم است که ما در حد همین ظاهر با قرآن محشور می‌شویم. قرآن و اهل بیت یکی هستند. همان گونه که حضرت امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین، زمانی که قرآن به سرنیزه زدند، خطاب به مردم فرمودند: قرآن ناطق من هستم و این چیزها که به نیزه زدند، کاغذ هست. به گفته پیامبر(ص) در حدیث شریف ثقلین، «لن یفترقا»، یعنی این دو «قرآن و اهل بیت» از هم جداشدنی نیستند؛ مانند زمانی که شربت را با آب مخلوط کردیم و دیگر جداشدنی نیست.

هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود از قرآن بهره گیرد+صوت و عکس

مشایخی با اشاره به اینکه هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خودش از قرآن استفاده کند، گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند، قرآن؛ مانند اقیانوسی است که انتها ندارد. بعضی تا اعماق این اقیانوس می‌روند و دُرّ و جواهر جمع می‌کنند؛ اما بعضی روی همین اقیانوس ماهیگیری می‌کنند و حتی بعضی فقط یک تنی به آب می‌زنند. باز هم همین مقدار خوب است و به اندازه ظرفیت وجودی خودش بهره برده است.

 در ادامه، تلاوت‌ها و گزارش تصویری این جلسه ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام مشایخی

کد

دریافت

محمدحسین قصری‌زاده

کد

دریافت

مجتبی کامیابی

کد

دریافت

captcha