کد خبر: 1304121
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸

برپايی مراسم ختم شهيد محمود رفيعی

مراسم ختم سومين روز درگذشت جانباز محمود رفيعی، روز جمعه، 26 مهرماه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای چوبيندر قزوين برگزار می‌شود.









به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، محمود رفيعی، عضو هيئت علمی دانشكده ادبيات فارسی دانشگاه علامه طباطبايی(ره)، يكی از جانبازانی است كه همچون همرزمان ديگرش تشنه نوشيدن جام شهادت بود؛ اين جانباز صبح روز 23 مهرماه، همزمان با روز عرفه، دعوت حق را لبيك گفت و به خيل ياران شهيدش پيوست.


اين شهيد بزرگوار، سال 62 در غرب كشور، نفس خويش را قربانی كرد و بر اثر اصابت گلوله از ناحيه پا و سينه مجروح شد و اين بار در روز عيد قربان، پيكر پاك و مطهرش نيز كه امانتی گرانبها بود، تسليم حق شد و با حضور پرشور و باشكوه خاندان معزز شاهد و ايثارگر تشييع شد.


در اين مراسم نادر نصيری، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين، حقايق‌پور، رئيس بنياد شهرستان قزوين، حجت‌الاسلام والمسلمين عابدينی، امام جمعه موقت قزوين و جمعی از مسئولان و مردم شهيدپرور روستای چوبيندر حضور داشتند.


مراسم سومين روز درگذشت محمود رفيعی، امروز جمعه، 26 مهرماه، ساعت 14 در مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای چوبيندر برگزار می‌شود. وی كه شاعر و نويسنده نيز بود، در ابياتی شور وصف‌ناشدنی خويش را برای وصال چنين بيان می‌كند:


«جاده مانده است و من و اين سر باقيمانده/ رمقی نيست در اين پيكر باقيمانده/ نخل‌ها بی‌سر و شط از گل و باران خالی/ هيچكس نيست در اين سنگر باقيمانده/ گر چه دست و دل و چشمم همه آوار شده/ باز شرمنده‌ام از اين سر باقيمانده/ روز و شب گرم عزاداری شب‌بوهاييم/ من و اين باغچه پرپر باقيمانده/ پيشكش باد به يكرنگيت ای مردترين/ آخرين بيت در اين دفتر باقيمانده/ تا ابد مردترين باش و علمدار بمان/ با توأم ای يل نام‌آور باقيمانده.»

captcha