بسیج، ‌مورد تأسی جبهه مقاومت اسلامی منطقه قرار گرفته است
کد خبر: 1322465
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
بیانیه وزارت دفاع؛

بسیج، ‌مورد تأسی جبهه مقاومت اسلامی منطقه قرار گرفته است

گروه سیاسی: بسیج و فرهنگ و تفکر بسیجی به عنوان یکی از رموز ماندگاری و بالندگی انقلاب به مدلی کارآمد و فراملی تبدیل و مورد تأسی جبهه مقاومت اسلامی منطقه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای، ‌سی‌و‌چهارمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است:

‌دور‌اندیشی و بصیرت الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی پیرامون حوادث و چالش‌هایی که در روند تکاملی انقلاب و پی‌گیری آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فراروی ملت ایران، پدیدار می‌شود و عبور موفق از آن مستلزم نقش آفرینی یک ظرفیت بالنده، مصمم و سرنوشت‌ساز در کشور بود، منجر به صدور فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر ماه سال 1358 مبنی بر تشکیل «بسیج مستضعفین» گردید.

‌با گذر زمان و تحمیل جنگ تحمیلی 8 ساله و سپس بحران‌سازی‌ها و نقش آفرینی‌های بزرگ که توسط جبهه معاندین نظام برای نابودی انقلاب و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران، مهندسی و عملیاتی شد، فلسفه تدبیر معجزگون حضرت‌امام‌(ره) در تاسیس نهاد مقدس و مردمی بسیج را بیش از پیش آشکار ساخت، به گونه‌ای که به برکت هوشمندی، بصیرت و فداکاری‌های بسیجیان و دیگر آحاد ملت ایران انقلاب اسلامی از متن این حوادث پیچیده و سخت به سلامت عبور کرده و همچنان مسیر رشد، بالندگی و تاثیرگذاری فرامرزی خود را تداوم می‌بخشد.

سی‌و‌چهار سال از تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این مدت آنچه از این نهاد مقدس که به حق باید آن را بزرگ‌ترین لطف الهی به نظام اسلامی دانست، ایثارگری، فداکاری، سربلندی و حضوری دائمی و خالصانه در تمامی صحنه‌های حساس انقلا می‌باشد‌.

برای این مدافعان راستین حریم ولایت فکه و طلاییه، دانشگاه و پژوهشگاه، عرصه علم و صنعت و هنر‌‍ هیچ تفاوتی ندارند چرا که رفع موانع پیشرفت و سربلندی نظام اسلامی تنها نیازمند حضور است و بسیج خالصانه‌ترین نوع این حضور را در تاریخ ایران به منصه ظهور رسانیده است به همین دلیل امروز نام و یاد بسیج تداعی‌گر امنیت‌، خودباوری، رشد و تعالی در سایه ایمان، فداکاری، اخلاص و خداباوری است.

بسیجیان با نقش‌پذیری‌های حماسی و گره‌گشایی ‌در صحنه های صیانت از انقلاب اسلامی و سرعت بخشی به روند پیشرفت و توسعه کشور به ویژه عرصه صنعت دفاعی و ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، نقشی اساسی و مهم داشته‌اند.

بسیج از متن مردم برخاسته است و همواره با مردم، همراه مردم و برای مردم و آرمان‌های بلند، انقلابی و اسلامی و افتخار آمیز آنان حرکت کرده است و صحنه‌های حضور بسیجیان در حوادث و بلایای طبیعی ‌و خدمات صادقانه و مشتاقانه در صدها فرصت خدمتگزاری در قالب بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی و مسئولیت‌پذیری در پروژه‌های ملی و نیز مشارکت حرفه‌‌ای و تخصصی در عرصه‌ی شکوفایی و ارتقای صنعت و قدرت دفاعی کشور، هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد؛ بلکه در بستر تاریخ منشاء حرکت و جوشش نسل‌های آینده محسوب می‌شود.

بی‌تردید بسیج و فرهنگ و تفکر بسیجی به عنوان یکی از رموز ماندگاری و بالندگی انقلاب و اقتدار کشور از مهم‌ترین عوامل ناکامی و شکست جبهه استکبار جهانی در مصاف با ملت ایران قلمداد و با نشان دادن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ و برخورداری از تاثیرگذاری‌های راهگشا و سرنوشت‌ساز تحت ‌تعالیم الهی حضرت امام (ره) و منویات و راهبردهای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) هم اکنون به مدلی کارآمد و فراملی تبدیل و مورد تأسی جبهه مقاومت اسلامی منطقه قرار گرفته است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به آحاد بسیجیان سلحشور و مخلص و تجلیل از شهیدان و حماسه‌سازان این نهاد مردمی در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و میهن اسلامی، فرمایش حکیمانه مقام معظم فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه «بسیج متن حرکت‌ نظام است و همه باید بسیجی باشیم» را نصب‌العین قرار داده و ضمن تجدید عهد، پشتیبانی همه‌جانبه خود را از بسیجیان‌ این اسوه‌های ایثار و تلاش و خودباوری را در سایه رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا اعلام می‌دارند.

captcha