پنجمین سوگواره تعزیه‌خوانی «نغمه‌های نینوا» در اقلید پایان یافت
کد خبر: 1346452
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹

پنجمین سوگواره تعزیه‌خوانی «نغمه‌های نینوا» در اقلید پایان یافت

گروه هنر: پنجمین سوگواره تعزیه‌خوانی «نغمه‌های نینوا» با معرفی گروه‌های برگزیده در شهرستان اقلید به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، پنجمین سوگواره تعزیه‌خوانی «نغمه‌های نینوا» با معرفی گروه‌های برگزیده امروز، 3 دی‌‌ در شهرستان اقلید به کار خود پایان داد.



علی اکبری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید در‌ این مراسم گفت: تعزیه‌خوانی یک هنر ایرانی ـ اسلامی بر اساس فرهنگ نمایشی، هنری و ادبی ایران است که در آن جریان‌های متفاوت حق و باطل را به‌خوبی نشان می‌دهد.



وی با تأکید بر نقش تعزیه در مانایی پیام عاشورا اظهار کرد: آئین تعزیه باز‌تولید تاریخ عاشورا و حلقه اتصال نسل جوان به دین و ارزش‌های آن است.



اکبری تصریح کرد: پنجمین سوگواره تعزیه‌خوانی اقلید به‌مدت 5 روز در حسینه ارجمان این شهرستان با حضور 5 گروه تعزیه از شهرستان‌های خمین، نجف‌آباد، میبد، مبارکه و اقلید با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید اجرا شد.



این مقام فرهنگی اظهار کرد: هنرمندان و تعزیه‌گردان‌ها در پنجمین سوگواره با اجرای مجالس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)، شهادت دو طفلان مسلم، شهادت دو‌طفلان زینب(س)، شهادت حضرت عباس(ع) یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.



یادآور می‌شود، در این مراسم ضمن تقدیر از همکاری و همراهی هیئت امنای حسینیه ارجمان از تمامی گروه‌های تعزیه با اهدا لوح و جوایز نفیس تقدیر شد.

captcha