تابلوی نقاشی‌ و خط یاس‌کبود توسط هنرمند لرستانی طراحی می‌شود
کد خبر: 1351780
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
جهت نصب در صحن حضرت فاطمه(س)؛

تابلوی نقاشی‌ و خط یاس‌کبود توسط هنرمند لرستانی طراحی می‌شود

گروه هنر: تابلوی نقاشی و خط یاس‌کبود جهت نصب در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف توسط مهران جمشیدیان، هنرمند لرستانی طراحی می‌شود.


مهران جمشیدیان، هنرمند لرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: طرح تابلوی خط و نقاشی با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) تحت عنوان یاس‌کبود آماده شده و به زودی کار طراحی آن بر روی تابلو به ابعاد 140 در 110 سانتی متر شروع خواهد شد.



وی با اشاره به اینکه این تابلو قرار است پس از آماده شدن توسط عتبات عالیات کشور در صحن حضرت فاطمه‌زهرا(س) در مرقد مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف کار شود، اضافه کرد: این تابلو شامل طرح مینیاتوری از تمثال مبارک حضرت فاطمه‌زهرا(س) و همچنین متنی برگرفته از مفاتیح در رابطه با عظمت و قداست حضرت فاطمه(س) و به‌صورت تک رنگ است.



جمشیدیان در خصوص دیگر آثار هنری خود گفت: یک تابلو به نام غریب‌الغربا به پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد ترسیم کرده‌ام که به‌صورت تک‌رنگ و به رنگ آبی است که توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) قرار است در آستان قدس رضوی نصب شود.



این هنرمند لرستانی ادامه داد: همچنین یک تابلو جهت نصب در موزه امام حسین(ع) در کربلای معلی تهیه کرده ام که توسط ستاد عتبات عالیات به عراق منتقل خواهد شد.

captcha