به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مجمع عالی حکمت اسلامی، اولین جلسه هماندیشی افراد و مراکز فعال در عرصه آموزش فلسفه برای کودکان از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در اولین جلسه هماندیشی مراکز و افراد فعال در عرصه آموزش فلسفه برای کودکان نمایندگانی از بنیاد حکمت اسلامی صدرا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و شورای معاونان مجمع عالی حکمت اسلامی حضور داشتند.
در ابتدا این جلسه افراد ضمن معرفی خود و مراکز مربوطه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامههای در دست اجرا و آینده نسبت به بحث آموزش فلسفه برای کودکان پرداختند.
سپس افراد حاضر ضرورت پرداختن به بحث آموزش فلسفه برای کودکان را بیان کردند و با تشریح رویکرد خود نسبت به فلسفه، فلسفه اسلامی، تفکر و ...، چگونگی شیوه کار و آموزش مراکز مرتبط را تبیین کردند. توجه به رویکرد اسلامی و ایرانی در بحث آموزش فلسفه برای کودکان از نکات قابل توجه در این هماندیشی بود.
چهارمین محور اولین جلسه هم اندیشی، بررسی کاستی ها و بایستگی های آموزش فلسفه برای کودکان بود که حاضرین ضمن تشریح نقاط قوت و ضعف مراکز خود و شیوه های مورد استفاده، بر بررسی نقاط قوت و ضعف سایر مراکز نیز پرداختند.
در اولین هماندیشی فعالین آموزشی فلسفه برای کودکان، حاضرین ضمن اظهار خرسندی از اقدام مجمع عالی حکمت اسلامی در برگزاری این جلسه، خواستار تداوم جلسات و اتخاذ روشهای مناسب که با فرهنگ اسلامی و ایرانی و فلسفه اسلامی همخوانی داشته باشد، تأکید کردند.