«تروریسم» به موزه هنرهای اسلامی قاهره اضافه شد
کد خبر: 1367026
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸

«تروریسم» به موزه هنرهای اسلامی قاهره اضافه شد

گروه بین‌الملل: وزارت آثار باستانی مصر قطعات تاریخی موزه هنرهای اسلامی قاهره را که در انفجار اخیر اطراف این موزه آسیب دید، در بخش ویژه‌‌ای به نام «تروریسم» در معرض نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «المصریون»، محمد ابراهیم، وزیر آثار باستانی مصراظهار کرد: وزارت آثار باستانی مصر قصد دارد، قطعات تاریخی موزه هنرهای اسلامی قاهره را که در انفجار اخیر در اطراف این موزه آسیب دید، جمع‌آوری کرده و در بخش ویژه‌‌ای به نام «تروریسم» در معرض نمایش بگذارد.
محمد ابراهیم در ادامه افزود: با این کار جهانیان با حادثه تروریستی بزدلانه‌ای که موزه هنرهای اسلامی، اداره پلیس قاهره و منطقه اطراف آن را هدف قرار داد، آشنا خواهند شد.
وی همچنین تصریح کرد: این بخش از موزه قدرت و پایداری مصری‌ها در رویارویی با تروریسم سیاه و همه تلاش‌های بیهوده برای از بین‌بردن تاریخ و تمدن ملت این کشور را نشان خواهد داد.
ابراهیم خاطرنشان کرد: نور تمدن و فرهنگ، قوی‌تر و جاودانه‌تر از دستان تروریسم بی‌رحم و تمامی تلاش‌های تروریستی برای محو هویت و تمدن کشور باستانی مصر است.
در همین راستا، احمد شرف، رئیس بخش موزه‌های مصر اعلام کرد: تعداد قطعات باستانی که در انفجار موزه هنرهای اسلامی مصر آسیب دید، حدود 50 قطعه از 1447 آثار به نمایش‌ درآمده در موزه است و بیشتر آثار آسیب‌دیده شیشه‌ای و سرامیکی بوده است.
احمد شرف خاطرنشان کرد: پس از مشخص‌شدن میزان آسیب وارد‌آمده به آثار باستانی موزه هنرهای اسلامی قاهره، کارگروه ترمیم آثار تاریخی، مرمت این آثار را آغاز خواهد کرد.

captcha