سالم‌ماندن قرآن تاریخی در انفجار موزه هنرهای اسلامی مصر
کد خبر: 1367740
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

سالم‌ماندن قرآن تاریخی در انفجار موزه هنرهای اسلامی مصر

گروه بین‌الملل: دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر از سالم‌ماندن مصحف «عثمان»، از قدیمی‌ترین قرآن‌های جهان در انفجار اخیر اطراف موزه هنرهای اسلامی قاهره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه«الیوم السابع» چاپ مصر، مصطفی امین اظهار کرد: مصحف تاریخی عثمان تنها اثری است که در حادثه انفجار در مقر پلیس قاهره که به تخریب موزه هنرهای اسلامی مصر منجر شد، سالم مانده است.
دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر در ادامه افزود: این مصحف یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های جهان است که تاریخ آن به زمان «عثمان بن‌عفان» برمی‌گردد. 
وی همچنین تصریح کرد: این قرآن در داخل حفاظی چوپی در موزه هنرهای اسلامی مصر نگهداری می‌شد و در جریان انفجار هیچ آسیبی ندیده، گویی که انفجاری روی نداده است.
یادآور می‌شود، در پی انفجار چهارم بهمن‌ماه در برابر مقر پلیس قاهره، ساختمان موزه هنرهای اسلامی مصر که در فاصله کمی از محل انفجار قرار داشت، به شدت آسیب دید.
در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شدند و در پی آسیب‌های وارده به ساختمان موزه و شکسته‌شدن لوله‌کشی داخلی ساختمان، تعدادی از نسخه‌های خطی اسلامی از بین رفت.

captcha