ایجاد چالش در مسیر تحقق اندیشه اسلام ناب از اهداف تفکر تکفیری است
کد خبر: 1400016
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
آیت‌الله کعبی:

ایجاد چالش در مسیر تحقق اندیشه اسلام ناب از اهداف تفکر تکفیری است

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پروژه تکفیری تلاش می‌کند، تحقق اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) را با چالش روبرو و امت اسلامی را تضعیف کند، در مقابل باید اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) بر مبنای تفکر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را بیان کرد و گسترش داد.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اشتباهات تفکر تکفیری در قبال اندیشه‌های اسلامی گفت: تکفیری‌ها در نحوه، تلقی و برداشت خود از جهان آفرینش، هستی و ربوبیت الهی و حاکمیت الهی و اجرای شریعت و جهان‌بینی اسلامی اشتباهات اساسی دارند.

تفکر تکفیری دچار خطای جهان‌بینی و خطای ایدئولوژیک است
وی افزود: تکفیری‌ها علاوه بر دوری از عقلانیت اسلامی و اشتباه در تلقی مفاهیم اسلامی دچار خطای جهان‌بینی و خطای ایدئولوژیک هستند و اسلام مورد نظر خود را که هیچ پایه صحیحی ندارد، به دنیا تعمیم دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مفاهیمی مثل توحید، اجرای شریعت اسلامی، جهاد اسلامی و حاکمیت اسلامی مفاهیم بسیار مقدسی هستند، اما تکفیری‌ها برداشت نادرستی دارند و عمل آنها مثل معاویه و عمروعاص است که قرآن را بر سر نیزه کردند و نیز همانند قرآن خواندن خوارج است.

تکفیری‌ها به مثابه ابزار دشمنان اسلام یعنی آمریکا و صهیونیسم عمل می‌کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر اینکه تکفیری‌ها به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) سبک مغز هستند، گفت: سبک مغزی و دور بودن از عقلانیت اسلامی و قشری‌گری و سطحی‌نگری نسبت به دین موجب شده این گروه در توهم اجتهاد به سر ببرند و به مثابه ابزار دشمنان اسلام یعنی آمریکا و صهیونیسم عمل کرده و منابع و نیروی انسانی و ظرفیت‌های عظیم امت اسلامی را تباه کنند.

وی با ذکر اینکه بی‌منطقی، خشونت و تعصب از جمله ویژگی‌های تفکر تکفیری است، اظهار کرد: این تفکر با عملکرد خود چهره‌ای خشن از اسلام ارائه می‌دهد و در درون امت اسلامی آسیب‌های روحی و نزاع ایجاد می‌کند و ابزاری برای دشمنان است تا موجب جنگ سنی- شیعی شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پروژه تکفیری تلاش می‌کند، تحقق اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) را با چالش روبرو و امت اسلامی را تضعیف کند، در مقابل باید اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) بر مبنای تفکر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را بیان کرد و گسترش داد.

اندیشه اسلام ناب تمدن‌ساز و احیاگر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این رابطه گفت: اندیشه اسلام ناب تمدن‌ساز و احیاگر است و در این اندیشه مقاومت اسلامی، ساخت اسلامی، پیشرفت اسلامی و تمدن اسلامی بر مبنای عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی، رحمت و رأفت و چهره رحمانی اسلام است و در این اندیشه به ساخت درونی جامعه بر مبنای ایمان و تقوا و آمیختگی میان علم و ایمان و میان پیشرفت و دولت اسلامی توجه خاصی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از شاهکارهای اندیشه امام(ره) و رهبری تلفیق ماهرانه علم و ایمان و پیشرفت و دین در چارچوب تحقق یک دولت اسلامی است و دشمنان با استفاده ابزاری از تکفیری‌ها می‌خواهند ضمن بدنام کردن چهره اسلام، یک آلترناتیو در مقابل جمهوری اسلامی و نظام اسلامی پیدا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان افزود: دشمنان می‌خواهند اسلام را بدنام، غیرمنطقی و خشن معرفی کنند و مفاهیم اصیل و مهمی چون دولت اسلامی، حاکمیت اسلامی، جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی را وارونه نشان دهند.

captcha