مرحله استانی مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 1404460
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
در بخش بانوان؛

مرحله استانی مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان رضوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در بخش بانوان صبح امروز، 17 اردیبهشت‌ در مشهد برگزار شد.

سیدمجید حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در بخش بانوان در مشهد برگزار شد.

وی افزود: در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن که اسفند‌‌ به کار خود پایان داد، چهار هزار و 600 نفر شرکت کردند که از این میان 600 نفر برای شرکت در مرحله استانی انتخاب شدند.

حسینی با بیان اینکه همسران و فرزندان خانواده‌های شاهد، جانباز و آزاده شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بودند، ابراز کرد: در مرحله استانی 150 نفر از بانوان و 350 نفر از آقایان نیز حضور داشتند که اختتامیه مرحله استانی بانوان‌ صبح امروز، 17 اردیبهشت‌‌ با سخنرانی عابدین عابدی‌مقدم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: نفرات اول تا سوم مرحله استانی در بخش بانوان و برادران شناسایی خواهند شد و مورد تقدیر قرار می‌گیرند، اما نفرات اول مرحله استانی به مرحله کشوری که دهه دوم مرداد‌ در مشهد برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

حسینی با تأکید بر اینکه به منظور ارتقاء سطح کیفی شرکت‌کنندگان استان خراسان رضوی در مسابقات کشوری کارگاه‌های آموزشی نیز برای این افراد برگزار می‌شود، اظهار کرد: از خانواده‌های شاهد، جانباز و آزاده استان خراسان رضوی تقاضا داریم تا با همکاری خود ما را در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب درباره آشناسازی هر‌چه بیشتر خانواده‌های شاهد و ایثارگر با کلام‌الله مجید همراهی کنند.

وی بیان کرد: مسابقات بخش آقایان‌ فردا 18 اردیبهشت‌‌ در هتل ثامن مشهد برگزار و روز جمعه، 19 اردیبهشت‌‌ نیز اختتامیه این بخش برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به رشته‌های این مسابقه اشاره کرد و گفت: مفاهیم، تفسیر، قرائت و حفظ رشته‌های این مسابقات را تشکیل می‌دهند، همچنین فراخوان کارگاه‌های آموزشی بعد از مسابقات مرحله استانی برای شرکت‌کنندگان اعلام است.

captcha