برگزاری نشست «فضای شهری، مناسک و فرائض دینی» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 1429489
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

برگزاری نشست «فضای شهری، مناسک و فرائض دینی» در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور امشب، ۲۳ تیرماه، نشست فضای شهری، مناسک و فرائض دینی را در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با حضور در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه فاع مقدس اقدام به برپایی نشست‌های مختلف دینی کرده است.
نشست «فضای شهری، مناسک و فرائض دینی» امشب، 23 تیرماه، از ساعت 18 تا 19:15 از سوی این سازمان در  باغ موزه دفاع مقدس، سالن همایش‌های بین‌المللی، سالن کنفرانس برگزار می‌شود.
در این نشست محمدجواد مهدوی‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس پیرامون محورهای «وجود شهر قرآنی»، «عناصر نشانه‌ای شهر قرآنی»، «شهروندان در شهر قرآنی» و «وظایف مسئولین در ایجاد و برپایی شهر قرآنی» به سخنرانی می‌پردازد.
در بخش دیگری از این نشست نیز محمد نقی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی محورهای «تبیین چیستی و ویژگی‌های فضای شهری»، «نمونه‌ها و مصادیق فضاهای شهری در شهرهای ایرانی اسلامی»، «نقش فضای شهری در تبلیغ و ترویج شعائر دینی» و «روش‌های بهره‌گیری از متون دینی جهت شناخت ویژگی‌های فضای شهری» را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

captcha