حمایت از ایده‌های خلاق علوم انسانی در پارک علم و فناوری استان قم
کد خبر: 1455936
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
طی تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛

حمایت از ایده‌های خلاق علوم انسانی در پارک علم و فناوری استان قم

گروه دانشگاه: در راستای حمایت‌ از ایده‌های خلاقانه در عرصه علوم انسانی، بین پارک علم و فناوری قم و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم تفاهم‌نامه‌ای امضا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، در جلسه امضاء این تفاهم‌نامه ابتدا سیدهاشم عارف، رییس پارک علم و فناوری قم ضمن تاکید بر لزوم تجاری‌سازی ایده‌های حوزه علوم انسانی اظهار کرد: با عنایت بر اینکه قم به عنوان پایگاه اصلی تولید اندیشه اسلامی و شیعی در ایران و جهان تشیّع شناخته می‌شود لذا پارک علم و فناوری قم با تاسیس مرکز رشد علوم انسانی از همان ابتدا حمایت از ایده‌های نوآورانه در این حوزه را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: این حمایت‌ها در قالب حمایت‌های مالی، ارائه خدمات استقرار، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و نیز معرفی توانمندی‌های آنان به دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی استان نمود پیدا کرده است.
رییس پارک علم و فناوری قم در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت ویژه استان این انتظار می‌رود که میزان حضور واحدهای فناور در حوزه علوم انسانی و IT به 60 درصد از مجموع واحدهای فناور برسد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از جدیت واحدهای فناور علوم انسانی در پیاده‌سازی مفاهیم فرهنگی و آموزه‌های اصیل دینی تصریح کرد: خوشبختانه در سالی که مزیّن به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، نگرش کلان مجموعه وزارت ارشاد نیز به سمت حمایت از اقتصاد و فرهنگ خلاق با هدف تولید ثروت، اشتغال و ارزآوری متمرکز شده است که همین امر می‌تواند زمینه بسیار مطلوبی برای فعالیت‌ها و ایده‌های واحدهای فناور باشد.
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال، در 2 یا 3 طرح و پروژه مشترک به منظور حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه علوم انسانی با پارک علم و فناوری و مرکز رشد علوم انسانی همکاری کنیم.
گفتنی است در این جلسه همچنین برخی مدیران واحدها و هسته‌های فناور عضو مرکز رشد علوم انسانی ضمن معرفی و تبیین ایده محوری و نوآورانه، به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و انتظارات خود از اداره کل ارشاد استان پرداختند.
لازم به ذکر است که در انتهای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه و هیئت همراه از 3 واحد فناور افلاک‌نمای قرآنی، سایه چتر زندگی و همچنین بارقه هنر اسلامی بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت‌های آنان آشنا شدند.

captcha