داشتن ظاهر آراسته و بیان زیبا از الزامات تبلیغ مبلغان به شمار می‌رود
کد خبر: 1463138
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

داشتن ظاهر آراسته و بیان زیبا از الزامات تبلیغ مبلغان به شمار می‌رود

گروه اجتماعی: با توجه به هجمه وسیع حملات دشمن حضور پرنگ مبلغان در این عرصه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما روحانیون باید شرایطی را رعایت کنند که از آن جمله می‌توان به ظاهر مرتب و بیان زیبا اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فرد، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اول آبان‌ماه در همایش طلایه‌داران هدایت ویژه مبلغان مشهدی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: با توجه به هجمه وسیع حملات دشمن حضور پرنگ مبلغان در این عرصه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما روحانیون باید شرایطی را رعایت کنند که از آن جمله می‌توان به ظاهر مرتب و بیان زیبا اشاره کرد.

وی ابراز کرد: مبلغان پس از گذراندن تحصیلات معارف الهی، باید در عرصه تبلیغ ظاهر شوند و مبانی دینی را به صورت کاربردی و در قالب سبک دینی به مردم معرفی کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به هجمه وسیع دشمنان در امر تبلیغ دین الزاماتی وجود دارد که در این راستا باید سال به سال شاهد حضور بیشتر مبلغان باشیم و در این عرصه پررنگ ظاهر شویم.

وی ابراز کرد: هیئات مذهبی و مردم متدین توقع دارند یک روحانی و مبلغ کارهای تبلیغی انجام دهد و شاخص‌هایی را نیز داشته باشد، اما گاهی روحانیون آن‌طور که باید شاخص‌های اساسی را رعایت نمی‌کنند و این موضوع موجب کم شدن اقبال مردم نسبت به این افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام نمازی‌فرد با اشاره به اینکه شاید بسیاری از محافل مذهبی متقاضی منبر و سخنرانی نباشند اما نباید فرصت‌های تبلیغی را از دست بدهیم، ابراز داد: باید به آسیب‌شناسی دقیق بپردازیم که چرا برخی از مردم تمایل زیادی به وجود روحانی و مبلغ ندارند زیرا برخی از دلایل این موضوع به رفتار و نحوه عمل شخص روحانی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم شور و نشاط خوبی را برای عزاداری داشته باشیم، باید روحانی یک فضای مناسب را ایجاد کند تا بعد از پایان سخنرانی جلسات مذهبی، عزاداران فیض کامل را از مجلس ببرند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضویبا اشاره به اینکه یکی از تکالیف مبلغان این است که در محافل همانند اساتید دانشگاه حضور پیدا نکنند، بلکه سخنرانی و روضه‌خوانی را یکی از افضل اعمال بدانند، گفت: شاید یکی از دلایل تمایل نداشتن مردم به حضور روحانی، این است که مبلغان پاسخگوی نیاز آنان نیستند بنابراین مبلغان ما باید در ایام محرم خطابه خود را حماسی کنند و در ماه رمضان نیز خطابه روحانی به مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تبیین معارف و اغنای مطالب توسط روحانی در مجالس مذهبی کافی نیست، بلکه باید روضه‌خوانی در مجالس مذهبی صورت گیرد، ابراز کرد: البته این موضوع بیانگر این مطلب نیست که مردم ما تمایل چندانی به حضور مبلغان ندارند، بلکه سال گذشته 2500 مبلغ برای انجام امور تبلیغی به روستاهای استان خراسان رضوی فرستاده شده‌اند اما باید حضور مبلغان پررنگ‌تر شود.

حجت‌الاسلام نمازی‌فرد با اشاره به اینکه باید مبلغان با رفتاری صمیمی و چهره‌ای با نشاط و ظاهری آراسته در بین مردم حضور یابند، گفت: منش زاهدانه و برخورد صمیمی با مردم در گفت‌وگو با آن‌ها و شنیدن سخنان آنان از جمله اقدامات تأثیرگذار در عرصه تبلیغ معارف دینی به شمار می‌رود.

captcha