انفكاك حوزه علميه و نظام اسلامی امری بی‌معنی است
کد خبر: 2195700
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵

انفكاك حوزه علميه و نظام اسلامی امری بی‌معنی است

نمايندگی مركز مديريت حوزه‌های علميه خواهران: محمودرضا جمشيدی در سخنانی انفكاك حوزه علميه و نظام اسلامی را امری بی‌معنی دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه حوزه‌های علميه، حجت‌الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدی در مراسم افتتاح حوزه علميه فاطمةالزهرا(س) كنگان اظهار كرد: نظام اسلامی توجه ويژه‌ای به حوزه‌های علميه دارد و گسترش و توسعه حوزه‌های علميه در سال‌های گذشته به شكل مطلوبی انجام گرفته است.
وی افزود: حوزه‌های علميه در واقع از نقاط استراتژيك نظام هستند و بايد نسبت به تقويت حوزه‌ها اهتمام ورزيم؛ گسترش و ترويج پيام اسلام ناب محمدی(ص) به ويژه اقامه نماز از مهم‌ترين رسالت‌های حوزه‌های علميه در كشور است.
مدير حوزه‌های علميه خواهران كشور تصريح كرد: حوزه‌های علميه تحفه‌ای الهی برای مردم است و امروز بهترين كار نيك، الهی و ماندگار، كمك به ساماندهی حوزه‌های علميه است.
وی اضافه كرد: شخصيت‌هايی نظير آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه بوشهر از افتخارات حوزه‌های علميه است و علما كه شاگردان مكتب امام صادق(ع) هستند؛ همواره حافظ، مبلغ و مروج اسلام ناب محمدی(ص) بوده و هستند؛ انفكاك حوزه علميه و نظام اسلامی امری بی‌معنی است و بايد برای توسعه حوزه‌های علميه تلاش كنيم.
حجت‌الاسلام و المسلمين جمشيدی اظهار كرد: همان‌گونه كه حوزه‌های علميه خدمات شايانی به نظام دينی ارائه می‌دهند، نظام و به ويژه مسئولان و متوليان امر هم موظف به تأمين نيازهای حوزه‌های علميه هستند.
وی افزود: به بركت حوزه‌های علميه امروز استان دارالحماسه بوشهر از استان‌های پيشرو و پيشگام در سنگر معنويت است؛‌ امروز گسترش معنويت و نشر ارزش‌های اصيل اسلامی در جامعه بايد مورد توجه و تأكيد مسئولان قرار گيرد.
captcha