نشست مديران مجمع جهانی اهل‌ بيت(ع) و آستان مقدس قم برگزار شد
کد خبر: 2443839
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۲

نشست مديران مجمع جهانی اهل‌ بيت(ع) و آستان مقدس قم برگزار شد

مديران مجمع جهانی اهل‌ بيت(ع) در نشستی با مديريت روابط عمومی و امور بين‌الملل آستان مقدس قم، به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در اين نشست كه روز گذشته در حرم مطهر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد صادقی،‌ روابط عمومی و امور بين‌الملل آستان مقدس قم گزارشی از فعاليت‌های آستان ارائه داد.
وی با تأكيد بر ضرورت ارتباط و تعامل هرچه بيشتر آستان مقدس قم و مجمع جهانی اهل‌بيت(ع)، گفت: با توجه به بستر فراهم شده، هرگونه طرح مشترك ميان اين دو نهاد می‌تواند گامی در عرصه نشر آموزه‌های اهل‌ بيت(ع) باشد.
در ادامه محمدجواد خرسندی، مديركل همكاری‌های فرهنگی مجمع جهانی اهل‌ بيت(ع) گزارشی از فعاليت‌ها و ظرفيت‌های اين مجمع ارائه داد.
وی با اشاره به حضور مجمع در مجامع فرهنگی مهم دنيا، مانند نمايشگاه‌های كتاب در جهان آمادگی مجمع را برای همكاری با آستان مقدس اعلام كرد.
در ادامه حجت‌الاسلام احسان شجاع‌ربانی، از مديران معاونت امور فرهنگی مجمع نيز به تشكيل اردوها و بازديد ميهمانان خارجی از مجمع جهانی اهل‌ بيت(ع) اشاره كرد و گفت: با برنامه‌ريزی و همكاری اين دو نهاد، می‌توانيم به نحوی عمل كنيم كه هر كدام از اين ميهمانان در بازگشت، يك مبلغ برای اسلام و مكتب اهل بيت(ع) باشد.
حجت‌الاسلام سيدعليرضا حسينی عارف، مديركل اطلاع‏‌رسانی مجمع جهانی اهل‌ بيت(ع) نيز در اين نشست، گفت: مجمع برای رسيدن به اهداف خود در حمايت از شيعيان سراسر جهان و نشر مكتب اهل‌ بيت(ع) همه ‏نوع امكانات تبليغی شامل شبكه ماهواره‌ای، خبرگزاری، سايت‌های متعدد، مجله، كتاب و ... را در اختيار دارد.
وی در پايان خاطرنشان كرد: مجمع اين آمادگی را دارد كه امكانات ياد شده را در اختيار آستان مقدس قم قرار دهد تا به هدف مشترك اين دو نهاد كه نشر معارف اهل بيت(ع) است، برسيم.
captcha