کد خبر: 2516424
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

يادواره شهيد صياد شيرازی در اردبيل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: يادواره شهيد سپهبد امير صياد شيرازی 22 فروردين‌ماه در مسجد قدس شهر اردبيل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، كاظم دبير، فرماندار اردبيل روز گذشته، 19 فروردين‌ماه در نشست هماهنگی برگزاری يادواره شهيد صياد شيرازی افزود: اين يادواره به منظور گرامي‌داشت خاطره اين شهيد گرانقدر در ساعت 10 قبل از ظهر پنج‌شنبه در مسجد قدس شهر اردبيل برگزار خواهد شد.
وی اظهار كرد: در اين مراسم جمع كثيری از مردم شهيد پرور اردبيل از جمله روحانيان، مسئولان، نيروهای نظامی و انتظامی، فرهنگيان، كاركنان دولت و بسيجيان، خانواده‌های معظم شهيدان و ايثارگران شركت خواهند نمود.
فرماندار اردبيل افزود: ميهمانانی از ساير نقاط كشور نيز در اين مراسم حضور خواهند داشت و يكی از همرزمان شهيد صياد شيرازی در ارتباط با دلاوری‌ها و خدمات آن شهيد گرانقدر سخنرانی خواهد نمود.
يادآور می‌شود، شهيد علی صياد شيرازی، هفتم مهر سال 1360 به خاطر رشادت‌ها و لياقت هايش توسط امام خمينی(ره) به فرماندهی نيروی زمينی منصوب شد. او در عمليات‌های طريق‌القدس، فتح المبين، بيت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقيل، مطلع الفجر، محرم، والفجر 1، 2، 3، 4، 8 و 9، خيبر، بدر و قادر شركت نمود و با فرماندهی كم نظيرش پيروزی‌های بزرگی را برای رزمندگان ايران به ارمغان آورد.
شهيد صياد شيرازی در مرداد سال 1365 با پيشنهاد آيت‌الله خامنه‌ای و تصويب رهبر كبير انقلاب به عنوان نمايندگی امام (ره) در شورای عالی دفاع منصوب شد.
شهيد صياد شيرازی، در 16 فروردين سال 1378 با حكم فرماندهی معظم كل قوا به درجه سرلشكری نايل آمد و در صبح 21 فروردين همان سال توسط منافقان ترور و به درجه رفيع شهادت نايل شد.
captcha