به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، در ادامه برنامههای گردشگری رمضان سازمان ميراث فرهنگی فارس، بهمناسبت شب شهادت مولای متقيان حضرت علی(ع) مراسم تعزيهای بهمنظور بزرگداشت ياد آن حضرت و آشناسازی هرچه بيشتر جوانان با فرهنگ غنی اسلام و تبليغات مؤثر دينی شامگاه سهشنبه، 8 مردادماه در شيراز برگزار شد.
اين برنامه توسط ادارهكل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری فارس و با همكاری سازمان اوقاف و امور خيريه فارس، مديريت امور زيارتی و گردشگری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شيراز، توليت آستان سيد علاءالدين حسين(ع) و با نمايش معنوی گروه هنری سفير در محل ورودی حرم مطهر سيد علاءالدين حسين(ع) ويژه عموم علاقهمندان و زائران برگزار شد.
بنابر اين گزارش، تعزيه جزء فرهنگ و آئينهای معنوی مردمان فارس كهن است كه ريشه در باورها و اعتقادات دينی آنان دارد لذا در همين راستا به مناسبت اين شب حزنانگيز گوشههايی از زندگینامه و چگونگی به شهادت رسيدن آن حضرت به پرده نمايش گذارده شد.
همچنين درحين اجرای اين نمايش معنوی كه با استقبال چشمگير زائران، گردشگران و همشهريان روبهرو شد، مراسم عزاداری در جمع كثيری از عاشقان آن حضرت نيز برگزار شد.