كلنگ احداث بيمارستان جديد موقوفه خليلی شيراز به زمين زده شد
کد خبر: 2579911
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

كلنگ احداث بيمارستان جديد موقوفه خليلی شيراز به زمين زده شد

گروه اجتماعی: با حضور مسئولان اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس و دانشگاه علوم پزشكی شيراز كلنگ بيمارستان جديد موقوفه خليلی شيراز در 10 طبقه به زمين زده شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، طی مراسمی با حضور مديركل اوقاف فارس، محمدهادی ايمانيه، قائم مقام وزير و رئيس دانشگاه علوم پزشكی شيراز، جمعی از استادان دانشگاه، مديران بيمارستان موقوفه خليلی شيراز و توليت موقوفه مرحوم خليلی شيراز، امروز يكشنبه،‌ سوم شهريورماه كلنگ احداث اين بيمارستان جديد در شيراز به زمين زده شد.
حجت‌الاسلام سيد اسماعيل حسينی‌مقدم، مديركل اوقاف و امور خيريه فارس در حاشيه اين مراسم گفت: در محل مجموعه بيمارستان موقوفه خليلی شيراز با زيربنای 12 هزار متر مربع، بيمارستان جديدی احداث می‌شود.
وی افزود: با توجه به اينكه بيمارستان موقوفه خليلی شيراز بيش از 50 سال است كه در خدمت مردم و بيماران است و ساختمان قديمی جوابگوی حجم مراجعان بيمارستان و همراهان مريض را نداشت، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشكی شيراز و مديريت بيمارستان موقوفه خليلی شيراز و همچنين توليت موقوفه مرحوم خليلی، ساختمان جديد بيمارستان در 10 طبقه كه سه طبقه پاركينگ و زيرزمين و 7 طبقه نيز فضای بيمارستانی است احداث می‌شود.
حجت‌الاسلام حسينی‌مقدم اظهار كرد: اعتبار اوليه جهت ساخت اين بيمارستان جديد موقوفه مبلغ 20 ميليارد ريال است و از محل نيت واقف و جهت خدمت بيشتر به مردم در نظر گرفته شده است كه اميدواريم خيران نيز جهت تكميل اين بيمارستان موقوفه همت كنند.
مديركل اوقاف فارس خاطرنشان كرد: جهت ساخت ساختمان اين بيمارستان مجموعاً به 30 ميليارد تومان اعتبار نياز است كه اميدواريم با همكاری دانشگاه علوم پزشكی و همچنين خيران شاهد بهره‌برداری هرچه سريع‌تر اين مجموعه درمانی علاوه بر ساخت ساختمان و تجهيزات كامل آن نيز باشيم.
يادآور می‌شود، بيمارستان موقوفه خليلی شيراز توسط واقف گرانقدر محمدخليل خليلی احداث و موقوفاتی نيز برای آن ايجاد می‌شود و بعدها فرزند خلف وی ابراهيم خليلی اراضی سلطان‌آباد شيراز را وقف بيمارستان موقوفه پدر می‌كند و پدر نيز رقباتی را در تهران وقف همين بيمارستان می‌كند.
مرحوم خليلی يكی از تجار آن زمان در هند بوده است و زمانی که نمی‌تواند سرمايه خود را برای امور خيريه و ساخت بيمارستان به ايران منتقل كند وزير ماليه وقت هند را به ايران دعوت می‌كند و پس از آن با همكاری وی سرمايه خود را به ايران منتقل و بيمارستان موقوفه چشم‌پزشكی و گوش و حلق و بينی خليلی را احداث می‌كند.
captcha