حجتالاسلام سيدميثم حسينی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی ادارهكل اوقاف و امور خيريه فارس در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، از برگزاری آزمون تربيت مربی حفظ قرآن بانوان در روز جمعه، 29 شهريورماه ساعت 10 صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و تصريح كرد: در شهرستانها نيز اين آزمون در ادارات اوقاف، امامزادگان و بقاع متبركه بهصورت همزمان برگزار میشود.
وی از مشاركت 500 نفر در اين آزمون خبر داد و گفت: از اين تعداد 300 نفر از شهرستان شيراز و 200 نفر از شهرستانهای فارس حضور دارند. سهميه امسال استان فارس جهت اعزام مربيان حفظ قرآن به قم در بخش بانوان 100 نفر است.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی ادارهكل اوقاف و امور خيريه فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن در كشور، گفت: جهت تحقق فرمايشات معظمله كميتههای مختلفی تشكيل و وظايف نهادها و سازمانها در اين زمينه مشخص شد.
وی افزود: يكی از سازمانهايی كه در زمينه تحقق اين امر موظف به همكاری شد، سازمان اوقاف و امور خيريه بود كه در اين راستا اين سازمان از سال گذشته طرح نهضت ملی حفظ قرآن را آغاز كرد.
حجتالاسلام حسينی با تصريح اينكه سهميه سازمان اوقاف و امور خيريه در طی 4 سال آينده، يك ميليون نفر درنظر گرفته شده است، گفت: در سال جاری نيز ثبت نام اين طرح از خردادماه آغاز شد و تا پايان سال جاری ادامه خواهد داشت.
اين مقام فرهنگی اظهار كرد: با توجه به اينكه اين طرح يك جامع و دارای مخاطب فراوانی است؛ لذا يكی ديگر از وظايف مهمی كه بايد در اين راستا انجام داد تربيت مربيان حفظ قرآن است. در اين راستا سازمان اوقاف و امور خيريه نيز دورههای تخصصی تربيت مربی حفظ قرآن را راهاندازی كرد كه برای آن ستادی تحت عنوان ستاد راهبردی حفظ قرآن در شهرستان قم تشكيل داد.
حجتالاسلام حسينی با بيان اينكه سهميههای مختلفی به استانهای كشور جهت اعزام مربيان حفظ قرآن به اين دورههای تخصصی اختصاص داده شده است، گفت: در سال گذشته بيشترين سهميه به استان فارس تعلق گرفت.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی ادارهكل اوقاف و امور خيريه فارس بيان كرد: جهت مشاركت در دورههای تربيت مربی حفظ قرآن قم، ابتدا آزمونی از متقاضيان بهعمل میآيد كه پس از قبولی در اين آزمون، مربيان به قم اعزام میشوند.
وی خاطرنشان كرد: امسال نيز مانند سال گذشته اين آزمون در دو بخش بانوان و آقایان برگزار میشود كه پس از كسب حد نصاب امتياز، مربيان به قم اعزام میشوند.