ناشناخته‌ماندن زندگی امامزادگان موجب ناقص‌شدن فرهنگ دينی شيعيان می‌شود
کد خبر: 2587818
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱

ناشناخته‌ماندن زندگی امامزادگان موجب ناقص‌شدن فرهنگ دينی شيعيان می‌شود

گروه اجتماعی: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در صورت ناشناخته ماندن زندگی امامزادگان بخشی از فرهنگ دينی شيعيان ناقص می‌ماند، اظهار کرد: با توجه به اينكه مسئولان اوقاف كشور در راه تعليم مبانی دينی حركت می‌كنند بايد در اين راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اصفهان، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی، از مراجع عظام تقلید 19 شهریورماه در پيامی به كنگره بين‌المللی امامزادگان گفت: در صورتی كه زندگی امامزادگان در جامعه امروز تبيين و به مردم معرفی شود بركات زيادی را به دنبال دارد.
وی با بيان اينكه با معرفی زندگی و مصيبت‌های وارده بر امامزادگان می‌توان فرهنگ تشيع را احيا كرد، افزود: اگر بقاع متبركه امامزادگان به درستی اداره شود موقوفاتی كه برای آنها جمع‌آوری می‌شود كافی است.
اين مرجع تقليد اظهار كرد: در عراق و پاكستان امامزادگانی وجود دارند كه هنوز ناشناخته هستند و بايد با شناساندن آنها در تقويت فرهنگی دينی گام برداشت.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی تأكيد كرد: در صورت ناشناخته ماندن زندگی امامزادگان بخشی از فرهنگ دينی شيعيان ناقص می‌ماند و با توجه به اينكه مسئولان اوقاف كشور در راه تعليم مبانی دينی حركت می‌كنند بايد در اين راستا اقدام نمایند.
وی با اشاره به هتك حرمت‌ سلفی‌ها و وهابيون نسبت به ائمه اطهار(ع) گفت: در حال حاضر سلفی‌ها به كشتار مسلمانان روی آورده‌اند اما آنها بايد بدانند پيروزی در نهايت با مسلمانان است و آنها با اهانت به قبور اصحاب پيامبر(ص) به اهداف خود نمی‌رسند.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی تصريح كرد: تكريم از اهل ‌بيت(ع) و امامزادگان، موجب كسب فيض و تعظيم شعائر است و يكی از افتخارات بنده نيز خدمت در درگاه اين خاندان با كرامت است.
captcha