كلنگ احداث دانشكده الهيات و معارف اسلامی دانشگاه شيراز به زمين زده شد
کد خبر: 2602057
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱

كلنگ احداث دانشكده الهيات و معارف اسلامی دانشگاه شيراز به زمين زده شد

گروه اجتماعی: كلنگ احداف دانشكده الهيات و معارف اسلامی دانشگاه شيراز با حضور آيت‌الله اسدالله ايمانی، نماينده ولی فقيه در استان فارس در شيراز به زمين زده شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، كلنگ احداث دانشكده الهيات و معارف دانشگاه شيراز عصر چهارشنبه، 17 مهرماه با حضور آيت‌الله اسدالله ايمانی، نماينده ولی فقيه در فارس و امام جمعه شيراز و محمد مؤذنی رئيس دانشگاه شيراز، به زمين زده شد.
آيت‌الله اسدالله ايمانی، نماينده ولی فقيه در استان فارس در اين مراسم گفت: پس از بازگشايی دانشگاه‌ها در دوران انقلاب شش نفر از قم به سرپرستی تهرانی در اين دانشگاه حضور يافتند و قسمت الهيات و معارف اين دانشكده را سرويس‌دهی می‌كردند.
وی افزود: مسئله ايجاد دانشكده الهيات و معارف در دوران رياست‌های مختلف بر اين دانشگاه مطرح بود در حالی كه اين مسئله به عنوان يك مكمل و يك نياز اصلی برای دانشگاه احساس می‌شد.
آيت‌الله ايمانی اظهار كرد: ايجاد اين دانشكده در راستای سومين حرم اهل بيت(ع) می‌تواند با حوزه علميه پيوندی ريشه‌ای، اساسی و اصولی برقرار كند.
وی خاطرنشان كرد: اگر اين دانشكده ساخته شود با توجه به تحولی كه در حوزه‌های علميه استان فارس ايجاد شده انتظار يك سير صعودی برای هرچه پيشرفت علوم دينی می‌رود.
امام جمعه شيراز با ابراز اميداوری از اينكه دانشكده الهيات و معارف دانشگاه شيراز به عنوان مركزی برای بالندگی علوم انسانی شود، تصريح كرد: شهر شيراز از دير باز تاكنون مهد فلسفه اسلامی بوده و دانشمندان زيادی در اين شهر پرورش يافته‌اند.
بنا بر اين گزارش، حجت‌الاسلام علی‌اكبر كلانتری، رئيس دانشكده الهيات دانشگاه شيراز نيز در اين مراسم با بيان اينكه زمين ساخت اين دانشكده در مساحتی به اندازه پنج هزار متر مربع در سه طبقه در كنار مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه شيراز در نظر گرفته شده، عنوان كرد: در حال حاضر 300 دانشجو در بخش الهيات دانشكده علوم انسانی در سه رشته علوم و حديث، فقه و حقوق اسلامی و فلسفه و كلام مشغول به تحصيل هستند.
وی با بيان اينكه شهر شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) شهری با سابقه فرهنگی است كه به عنوان دارالعلم از ديرباز تاكنون مشهور بوده، تصريح كرد: جای خالی دانشكده الهيات دراين دانشگاه به خوبی احساس می‌شد .
رئيس دانشكده الهيات و معارف دانشگاه شيراز در خاتمه گفت: اين دانشكده در بازه زمانی پنج ساله ساخته می‌شود.
captcha