اردبیل، پیشتاز در افتتاح دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)
کد خبر: 2620465
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

اردبیل، پیشتاز در افتتاح دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

گروه اجتماعی: دارالارشاد اردبیل با ایجاد و افتتاح رسمی نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از استان‌های پیشتاز در ایجاد و استقرار نمایندگی بنیاد در کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان اردبیل که با حضور علی اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره  بنیاد  بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افتتاح و به صورت رسمی فعالیت خود را در جهت ترویج فرهنگ منور رضوی و اجرای برنامه‌های مصوب بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اغاز کرده است، بر آن است با همراهی خادمان صادق فرهنگ منور رضوی زمینه را برای تولید آثار فاخر در این حوزه مهیا سازد. این دفتر در سیزدهمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و پس از برگزاری 9دوره جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی،همایش علمی پژوهشی مناظرات رضوی و کنگره بزرگداشت امام زاده صالح (ع) را برگزار می‌کند.
علی اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره  بنیاد  بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در افتتاح رسمی دفتر بنیاد در اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان اردبیل و با قدردانی از خادمان فرهنک رضوی در این استان،از برگزاری همایش مناظرات رضوی و کنگره بزرگداشت امامزاده صالح(ع) به عنوان دو برنامه تخصصی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در استان اردبیل در سال 94 خبر داد .
در حاشیه این مراسم، سعید نوریان، مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان، اظهار کرد: تاکنون 9 دوره از جشنواره مدیحه سرایی، چاووشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی در استان از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برنامه ریزی و برگزار شده است.
وی، با اشاره به اینکه حاصل تلاش برگزار جشنواره مدیحه سرایی در استان اردبیل ارسال بیش از 2000 هزار اثر فاخر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره بود، تصریح کرد: تاکنون بیش از 15 عنوان کتاب، 12 نرم افزار و آلبوم صوتی و حضور بیش از 3500 مداح، چاووشی خوان، مبتهل و گروه های تواشیح در این جشنواره به ثبت رسیده است.
نوریان، با بیان این مطلب که بر اساس تصمیم شورای مشورتی و کمیته برنامه ریزی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سهمیه استان اردبیل از سال آینده تغییر خواهد کرد، خاطر نشان کرد: استان اردبیل در سال 94 میزبان همایش علمی پژ‍وهشی مناظرات رضوی و کنگره بزرگداشت امامزاده صالح(ع) خواهد بود.
مسئول نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، در پایان سخنان خود، با اعلام اینکه توجهات امام رضا(ع) به استان اردبیل موجب رونق بیش از پیش جشنواره رضوی و برگزاری هفته فرهنگ رضوی در استان شده و یادآور شد: امیواریم در برنامه ریزی‌های جدید انجام شده برای برگزاری هر چه موفق‌ترهمایش علمی پژوهشی قدم‌های موثری برداشته شود.

captcha